לתרומות לחץ כאן

בצל חתוך אפשרות להשאירו לילה מגולה

יש לי שאלה דיי דחופה
קלפתי בצלים לצורך פשטידה האם יש אפשרות לשאיר אותם במקרר ולהכין מחר את הפשטידה
כי שמעתי פעם שאסור להלין בצל ללא קליפה.
תודה מראש על התשובה

 

תשובה:

שלום רב.

אכן בצל קלוף שעבר עליו הלילה אסור באכילה כיון שרוח רעה שורה עליו, אך ניתן להוסיף על הבצלים מעט מלח או שמן ובכך אינם נאסרים.

 

מקורות:

מקור האיסור הוא בגמרא נדה יז,א. והמתירים כשנותנים מלח או שמן הם שולחן ערוך הרב שמירת הגוף והנפש סעיף ז', כף החיים יו"ד קטז,צג, תשובות והנהגות ג,רנו, דברי יציב ב,טז, ומנחת יצחק ו,עה, ומקובל לומר בשם המנח"י שכמות המלח היא אחד משישים.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. האמת התלבטתי אם לפרסם את תגובתך, ולמעשה חשבתי שיש בכך חשיבות רבה ואסביר:
    שים לב איזו שגיאה מוחצת יש בה!!! אולי אפילו טעות כפולה!!!
    הגמרא מדברת על סכנה סגולית, לא חיידקים ולא שום דבר, בדומה לעוד ענינים סגוליים שיש בהם סכנה, כמו מים של נטילת ידיים שיש בהם רוח רעה, כמו ביצה קלופה שעבר עליה לילה, כמו דג ובשר יחד. אין לזה שום קשר עם חיידקים!!!!
    עכשיו יש אנשים שחכמים בעיני עצמם, ומחפשים כביכול רציונליות בענין, מתוך כוונה טובה – לעזור לחז"ל… ואז הם ממציאים שנכון! בצל קלוף סופח חיידקים… ואז יבוא מכון דוידסון שאף הוא חכם בעיני עצמו, ויאמר שזו אמונה תפלה, מדוע? כי הוכח שאין חיידקים… [בכלל לא הבנתי מה הקשר למאה ה- 16, אבל נניח לזה]
    אז אני רוצה לומר ברורות! הגמרא מדברת על סכנה סגולית, ואנחנו לא מחפשים לשייך את זה לשום גורמי טבע רפואיים מוכרים, ולכן זה גם לא ניתן לשום מבחן מעבדה, כך מקובלנו מדברי חז"ל להזהר בכך, ואף שיש דיון רחב בפוסקים אם השתנו הטבעיים או לא, נהגנו להזהר במה שמפורש בגמרא לאיסור ואין לשנות.
    לא הבנתי את המילה שכתבת בכינוי שלך, אבל אני מניח שהכוונה ליחס של ביטול וזילזול, אז נכון, כל מי שמנסה לעוות את דברי הגמרא ולשייך אותה לעולמות אחרים שאינם קשורים, ראוי למילותיך הנ"ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל