לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

ייעוץ נפשי

שלום כבוד הרב:

אני בן 19 מזה כשנה שאני סובל מבעיה נפשית זה התפרץ והתגלה בצבא, המחלה היא התנתקות מהמחשבות רגשות מהחשיבה מהזיכרון (דה פרסונליזציה)בשפה המקצועית פסיכיאטריה,הייתי במצב שלא זכרתי מי אני עד כדי שהמדרכה שעמדתי עליה לא ידעתי מהי, אני מתמודד עם מצב שהוא "גהינום" כל רגע ורגע, אני חושב להתאבד איבדתי כל דבר יקר שהיה לי בחיים מחברים משפחה ואת בחירת ליבי, התייעצתי עם דודי והוא הפנה אותי לכאן בעברי עברתי על הרבה איסורים ואני לא יודע איך אדם יוכל לתקן עצמו בלי רגש בלי נשמה בלי דעת ובלי יכולת הבנה בסיסית אני נטלתי כדורים והם החמירו והגריעו את המצב כיום ,מה עלי לעשות אני יודע שאסור להתאבד לפי התורה אבל אני כבר לא יכול לא נותרה לי ברירה אחרת

תשובה:

שלום לך.

אכן המצב בו הנך נמצא הוא קשה מנשוא, אינני מאחל לאף אדם באשר הוא אדם להיות במקום בו הנך נמצא.

הפרעה דיסוציאטיבית שזו בעצם ההגדרה המדויקת של ההפרעה ממנה אתה סובל, היא סבל מתמשך בכל פעם שהיא צצה. אך לצערי אינני יודע מי הרופא הפסיכיאטר שהסכים לקחת אחריות ולהוריד לך את התרופות שהנך כל כך זקוק להם, גם אם תרופה זו או אחרת לא עשתה לך טוב, זה עדיין לא סיבה להפסיק את הטיפול התרופתי אלא למצוא את התרופה שתתאים לך ותעזור לך בחלק שבהם התרופות יכולות לעזור.

בנוסף עליך למצוא מטפל טוב שמתמחה בהפרעה דיסוציאטיבית (לא כל מטפל מתמחה בזה) ולהשקיע בעבודה טיפולית בכדי שתוכל לחיות את חייך טוב יותר ונעים יותר. (אני חייב לציין שהטיפול הוא יעיל משום שברוב רובם של המקרים ההפרעה מתפתחת על רקע אירועים שונים שאירעו בגיל צעיר. כגון טראומה מורכבת, התעללות, או הזנחה…)

אחרי שתגיע למקום טוב בחיים תוכל שוב לשאול האם לאחר כל הסבל ישנו מקום לבקשת תיקון מיוחד עבורך על חטאי הנעורים. אך כיום עליך להשקיע את כל כוחותיך בניסיון להגיע לחיים יפים שלווים ומאושרים.

בברכה ותקווה שבמהרה תצא מאפילה לאורה.

הרב יהודה ליב אוירבך.

לקביעת פגישה:

052.7643333

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל