לתרומות לחץ כאן

דייר מעוניין לבנות סוכה על הגג ויש חשש מגניבות ונזקים

שלום רציתי לשאול לגבי רכוש משותף ואני אסביר: יש לנו בבנין גג כאשר כל ימות השנה הוא סגור בדלת מיוחדת עם מנעול וזאת בשל חשש כי אם יהיה פתוח אז יוכלו גנבים להכנס דרך הגג ולקפוץ לדירת הפנטהוז,יש דייר בבניין שטוען כי הוא רוצה שהגג יהיה פתוח בסוכות בכדי שהוא רוצה לעשות שם סוכה יש לציין כי אותו דייר גר בקומה 2 והגג בקומה 7 כך שהוא אפילו לא צמוד לגג שאלתי האם הוא יכול לכפות אותנו בשביל זה להשאיר את הגג פתוח ולהגיע לחשש כי יקפצו לנו גנבים מהגג לבית וכן יש חשש שילדיו בסוכות יזיקו את הדודים וכן את מנועי המזגן שבגג וכמובן חשש מהיזק האיטום של הגג בזה שיעשו שם סוכה ויש לציין כי הדייר הנל יש לו סוכה בבית רק שטוען שקטנה לו ובקיצור הפחד הכי גדול זה מכניסת גנבים ברגע שלכל השכנים יהיה אפשרות להכנס וגם יש לציין כי הגג שייך לכל הבניין.

תשובה:

שלום רב,

מצד החשש מגניבות, השכן יכול לדרוש לקבל מפתח לגג, אף מצד שני ניתן לדרוש ממנו לנעול את הגג בלילות וכשהוא משאיר את הגג ללא השגחה.

מצד החשש לנזקים באיטום וכדו' בבניית סוכה על הגג, יש לקיים אסיפה בין בעלי הרכוש המשותף ולפעול כפי החלטת הרוב.

מקורות:

לעניין הזכות לבנות סוכה על גג משותף עיין עלון המשפט גליון 40 עמוד 6.
לעניין שהרוב קובע בדברים סבירים הנוגעים לשימוש ואחזקת הרכוש המשותף עיין עלון המשפט גליון 44 עמוד 7 תשובה יג. למנוע לגמרי את השימוש ברכוש המשותף מחשש גניבות היא דרישה לא סבירה שאף הרוב אינו יכול לדרוש. לדרוש לנעול את הגג בלילות או כשלא נמצאים שם כדי למנוע גניבית היא דרישה סבירה שאף היחיד יכול לדרוש (עיין רמ"א חו"מ סוף סי' קנה). למנוע מלבנות סוכה מחשש לנזקים באיטום וכדו' היא דרישה סבירה שהרוב יכול לקבוע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל