לתרומות לחץ כאן

לינה של אח ואחות בחדר בבית מלון

שלום,
אני (אשה נשואה) יוצאת לחו"ל אח שלי (נשוי) עם אימי(אלמנה) ו-3 אחיותי (2 מהן גרושות ואח נשואה).
אנו שוכרים 3 חדרים בבית מלון.
שאלתי, כדי למנוע מצב של ייחוד האם מותר לאחי לישון עם אחת מאחיותיי או שהוא צריך לישון באותו חדר רק עם אמא.
אציין שאנו הנשואים יוצאים ללא האשה ו/או הבעל.
אשמח לתשובה.

תשובה:

שלום וברכה

אם מדובר על שינה של 3 ימים, מותר לאח שלך לישון ביחד עם אחותו בבית מלון. ואם מדובר על קצת יותר משלושה ימים גם כן אפשר להקל, ועדיף להחמיר. ואם מדובר על שהייה ממושכת נכון להחמיר שיישן עם אימו.

מקורות

עיין בבית שמואל ריש סימן כ"ב שדעתו שאסור לאח לישון ביחד עם אחותו דרך דירה, אולם דעת האמרי יושר חלק ב' סימן מ"ג שפחות משלושים יום מותר אולם כמעט כל הפוסקים חולקים וסוברים ואוסרים ועיין בשו"ת שבט הלוי חלק ה' סימן ר"א סק"ב שכתב שעד 3 ימים יש להקל וכדעת הדבש לצוף, אולם עיין בשו"ת אג"מ אבן העזר חלק ד' סימן ס"ד סק"ג שחולק וסובר שגם 3 ימים אסור, ועי"ש שנתן גדר לאיסור יחוד של אח ואחות, שאם אח בא ללון בבית אחותו וניכר שהוא רק בא להתארח שם ולא לגור בדרך קבע ואינו שוהה שם הרבה זמן באופן זה מותר אבל אם ניכר שבא לדור שם גם אם בפועל הוא בא לגור שם פחות משלושה ימים אסור. ועי"ש. ולפ"ז נמצא שכשהולכים לישון ביחד בבית מלון דניכר לכולם שזה דרך עראי ולא דרך דירת קבע בכה"ג לדעתו מותר גם מעט יותר משלושה ימים, אולם אם הם עומדים להיות שם לזמן ממושך אפשר שגם בבית מלון נכון להחמיר בזה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם מותר לאח לגור דרך קבע אצל אחותו הנשואה עם ילדים כאשר רוב הזמן הם למעשה לא מתייחדים בגלל הילדים (רוב הזמן) וגם כשהילדים נושאים הרי בעלה בעיר ופתח פתוח וכו׳ או שזאת בעיה?

  2. בס"ד
    האם מותר לחות נשואה שנוסעת לנופש עם ההורים (בלי הבעל) לישון בחדר עם אחיה שבוע במלון? זה בסדר לבקש לישון עם אמא שלה במקום, שההורים יישנו בחדר לבד?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל