לתרומות לחץ כאן

המשך לשאלה, החליף צמיג של רכב שכור אצל ערבי

אתמול שלחתי שאלה בנושא החלפת צמיג של רכב שכור אצל ערבי ושלא כפי החוזה.
בהמשך לדברים רציתי לדעת:
א. מכיון שכרגע אין לי אפשרות לדעת האם ערך הרכב ירד מחמת הצמיג השונה שהחלפתי, וזאת מפאת שאיני זוכר את השם והדגם המדויק של הצמיג. האם מוטל עלי ליצור קשר עם חברת ההשכרה ע"מ שיאתרו את הרכב (דבר שאיני יודע אם הוא אפשרי?!) וכך אוכל לפנות לשמאי עם הדגם המדויק של הצמיג שהחלפתי? (על אף שבכך אולי אני חושף את עצמי לתביעה של חברת ההשכרה שכעת הרי אני מודיע להם על הנזק וההחלפה).
ב. אין לי העתק של חוזה השכירות על מנת שאוכל לדעת האם מוזכר שם בפירוש שבמקרה של נזק מוטל עלי להחליף לצמיג חדש, האם אני מחוייב לפנות לחברה כדי שישלחו לי חוזה? (שוב, גם זה אינני יודע אם הם יסכימו לשלוח לי חוזה סתם ללא סיבה).
ג. דבר נוסף, החשש שלי שהחברה תגבה ממני סכום גבוה מהמגיע להם, מתבסס (כפי שבר כתבתי בפניתי הראשונה) על מה שאמר לי בעל הפנצ'ריה(שעובד עם חברת ההשכרה) שעדיף לי להחליף את הצמיג אצלו באופן פרטי מכיון שודאי שאם אעשה זאת דרך החברה הם ידרשו ממני סכום גבוה בהרבה.
נ.ב. אני רוצה לציין שוב שהנזק ארע בעת נסיעה רגילה מחמת חור שהיה בכביש ולא מחמת נהיגה פרועה או בלתי זהירה.
יישר כוחכם

תשובה:

שלום רב,

א. תנסה לברר אצל הערבי לאיזה דגם החליף לך. תברר אם יש הבדל מבחינת הבלאי, אם צמיג זה מתבלה יותר מהר מהצמיג המקורי. אם אין הבדל, סביר שאין הבדל בשווי הרכב.
ב. כן, תנסה להשיג העתק של החוזה.
ג. פרט זה אכן מעלה חשש, אך אין להסתמך על דברי בעל המוסך בלבד, שהרי ייתכן שהוא מרוויח יותר אם הוא מתקן לך ישירות. אתה לנסות לברר אצל החברה כמה יעלה החלפת צמיג ולברר אצל המוסך.

בכל מקרה אינך חייב לרוץ ולספר לחברה. כל עוד שלא הובררו לך כל הספיקות, אינך צריך לגלות לחברה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל