לתרומות לחץ כאן

אשה אם קונה לעצמה תכשיט לחג

אני פרודה. רציתי לשאול אם יש חיוב או מצוה או עניין כלשהו לקנות תכשיט וכדומה לחג לעצמי. אם התשובה חיובית חשוב לי לדעת מה דרגת העניין. כי כרגע אין לי מספיק כסף לכל הוצאות החג וחשוב לי לדעת את סדר הקדימה בהוצאות החג, וכן אם העניין הזה קודם לתשלום חוב שלא נוגשים בי לשלם.

תשובה:

אין חובה לאדם לקנות לעצמו תכשיטים לחג, המצוה היא על הבעל ועל אבי המשפחה לקנות בעבור בני משפחתו דברים לשמחם, כמובן שיש מצוה לשמוח גם בעצמו, ואם אדם שמח בקנית תכשיטים יש בזה משום שמחת החג, אכן במקרה כזה, צריך לבדוק בעצמו אילו דברים חיוניים יותר לצורך שמחת החג.

מצוה לפרוע חובות, אולם כאשר ישנה אפשרות לשלם את החוב לאחר החג, אין חובה לפרוע מיידית את חובך אם בעלי החוב לא נוגשים בך, אך לפעמים יש בזה טעם לא טוב, שאדם קונה לעצמו תכשיטים וכד', ומראה את זה לבעלי חובו שעלולים לבוא בטרוניה על כך.

מקורות:

כתב השו"ע (או"ח סי' תקכט ס"ב) "חייב אדם להיות שמח וטוב לב במועד, הוא ואשתו ובניו וכל הנלוים אליו. כיצד משמחן, הקטנים נותן להם קליות ואגוזים; והנשים קונה להם בגדים ותכשיטין כפי ממונו"; יש בזה הדגשה שכל אחד צריך לדאוג לשמחת החג אך לא יותר ממה שיכול, ואין בזה הגדרה מסוימת כיון שהכל "כפי ממונו".

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. עיין בספר משמרת המועדות סימן תקכט סעיף ב מברר להלכה דאשה חייבת בשמחה ורק כשיש לה בעל חייב הוא לדאוג על זה אבל החיוב הוא על האשה.
    וכן בספר ילקוט יוסף אוצר דינים לאשה פרק מה מבאר זאת באריכות.ועיין פנים יפות פרשת ראה ד"ה וכל מבחר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל