לתרומות לחץ כאן

שינה בטלית קטן בלילה – האם אפשר לכתחילה להוריד את הציצית אחרי שקיעה

1.לאשכנזי שיש טלית קטן 1 ואינו מתעטף בטלית גדול, מה עדיף:שישן עם הטלית קטן בלילה ולא יברך כלל על הציצית או שיורידה בלילה ובבוקר ילבשה ויברך?
2.האם אפשר לכתחילה לאחר השקיעה להוריד הציצית?שהרי לכא' אין בזה שם מצווה יותר שאין אז זמנה…

תשובה

שלום וברכה

1. מי שרוצה לקיים את שיטת האר"י ז"ל ולישון בלילה עם ציצית, מכיון שהוא מכניס את עצמו למצב של ספק ברכות, ואינו יכול לברך בבוקר ברכה על הציצית, ונמצא שיש אפשרות שהוא מקיים מצוות ציצית בלי ברכה, לכן צריך לקנות שתי זוגות של ציצית וכשקם בבוקר יפשיט את הבגד שלבש אתמול וילבש את הבגד השני עד הבוקר שלמחרת, ובבוקר שלמחרת יחליף שוב לבגד אחר, ובדרך זו הוא גם מקיים את שיטת האר"י וגם אינו מפסיד את הברכות.

2. מכיון שיש שיטות שיש מצוות ציצית גם בלילה [כך היא שיטת הרא"ש] לכן וודאי שנכון להישאר עם הציצית ולא להורידם לאחר שקיעת החמה, אמנם אם כבר הוריד את הציצית, אינו חייב כלל לחזור וללבשו, אבל אם הוא רוצה לצאת את שיטת הרא"ש מותר לחזור וללבשו בלילה.

כל הנ"ל הוא ביחס לטלית קטן, אבל טלית גדול שכל מה שלובשים אותו הוא לצורך המצווה מבואר בפוסקים שצריך להורידם לאחר שקיעת החמה.

מקורות

1. עיין בספר הליכות שלמה פרק ג' בדבר הלכה ס"ק י"ז ובהערה 38.

2. עיין במשנה ברורה סימן י"ח סק"ד שכתב שצריך להסיר את הטלית גדול אחרי תפלת מנחה, ולענין טלית קטן עיין בשו"ת אגרות משה יו"ד חלק ב' סוף סימן קל"ז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל