האם המשכיר דירה למי שאינו שומר תו"מ עובר משום לפני עיור שהרי השוכר עובר שם על איסורים דאורייתא כגון בישול בשבת ועוד ולכאורה הוי תרי עברי נהרי שבלעדי המשכיר לא הייתה לשוכר אפשרות לעבור אא"כ היה שוכר דירה אחרת ויש ג"כ מקומות שמשכיר עם טלויזיה האם זה נחשב לפני עיור שמכשילו בראיה והרהורים אסורים.
תשובה:
כאשר ישנה ברירה להשכיר לשומר תורה ומצוות או לאחר שאינו שומר תורה ומצוות יש להעדיף להשכיר למי ששומר תורה, כיון שכפי שציינת יש בזה חשש של איסור לפני עיור, אולם במקרה ואין מי שישכור את הדירה, המיקל להשכיר למי שאינו שומר תורה יש לו על מי לסמוך