לתרומות לחץ כאן

מימוש שובר מתנה ולאחר מכן להחליף את המוצר

שלום וברכה!
קיבלתי דרך העיתון עליו אני מנוי שובר מתנה שמקנה לי מוצר מסוים ברשתות נבחרות, מתנת היצרן של המוצר למי שעונה על קריטריון מסוים.
השאלה היא האם מותר לקחת את המוצר שניתן לי ואח"כ להחליפו או לקבל כנגדו זיכוי כספי. יצוין שהמנהלת האחראית בסניף בו לקחתי את המוצר אמרה לי שברגע שזה עבר בקופה אין שום בעיה להחזיר ולהזדכות. והשאלה היא כיון שהעסקה שנחתמה בין החברה נותנת המתנה לבין הרשת בה אפשר לממש את השובר מן הסתם בסכומים גלובליים ואינה בשיעור המחיר לצרכן שמופיע ברשת האם אין זה גזל ממוני של הרשת או גניבת דעת של החברה שרוצה עי"כ פרסומת שתשתמש במוצריה
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

גזל מן הרשת ודאי שאין, כיון שלרשת אין הבדל בין אם תיקח מוצר זה או מוצר אחר, העיקר שתהיה לך סיבה להגיע לחנות. ועל כל פנים, הנך רשאי להסתמך על שיקול דעתה של המנהלת האחראית בסניף.
לגבי גזל מהיצרן, קשה להכריע, וכל אחד צריך לנהוג כפי מצפונו. אם כתוב על המוצר לא למכירה, אסור להחליף, מאחר וההחלפה גם היא כמכירה

נימוקים:

מצד אחד מסתבר שאין בכך בעיה, כיון שהיצרן אינו מגביל את הלקוח מה לעשות עם המוצר לאחר שירכוש אותו והלקוח רשאי למכור אותו או לתת אותו לאדם אחר, ולכן גם אין בעיה למכור אותו לחנות. מצד שני יש לראות כאילו הלקוח כלל לא קנה את המוצר, אלא שהוא נותן לחנות את האפשרות לקבל זיכוי מהיצרן כאילו מכר את המוצר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל