לתרומות לחץ כאן

נדר שלא יכשל בהוז"ל ונכשל

חטאתי לאחר שנדרתי שלא ואמרתי שאם אני יחטא שהשם יפגע במשפחתי חס ושלום ואמרתי שהבבא סאלי עד לזה(כי זה היה בהילולא שלו) אני חושב שאני מסוגל לשמור כי גם החטא הזה היה בלי דעת סתם נכשלתי בשמירת העיניים ופתאום בהבזק של שניות זה קרה בלי זמן לחשוב (האמת שהיו לי קצת מחשבות אולי הפעם נתגבר) אני חושב שלא יקרה לי בעזרת השם עוד פעם אני מקפיד על תיקון הכללי ומעכשיו גם על שמירת עיניים אני רק מודאג מהנדר מה עלי לעשות (אין באפשרותי התרת נדרים אני לא רוצה שידעו)?

תשובה:

שלום וברכה.

ראשית, אשריך שאתה עושה לעצמך גדרים וסייגים כדי שלא לחטוא בחטא החמור הזה שכתב עליו השולחן ערוך שהוא עוון גדול וחמור יותר מכל עבירות שבתורה.

דבר נוסף, חשוב שתדע שאדם לא יכול לקבוע להקב"ה מה לעשות אף אם נודר זאת בהילולא של צדיק, ולכן אין לך מה לחשוש על בני משפחתך חס ושלום, ובעזרת ה' יהיה לכולם רק אושר ושמחה כל הימים.

לשאלתך, בכך שעברת על הנדר אכן לעבור על נדר זה איסור, ועל ידי התרת הנדר מתבטל הנדר למפרע ונחשב שלא עברת איסור חמור של הפרת נדר. ועל אף שאינך רוצה שידעו על הנדר, דע לך כי אפשר להתיר נדרים גם באמצעות טלפון במקרים שבהם לא נעים לאדם לפנות לרב ולספר לו על נדרו.

בהצלחה רבה.

מקורות:

שולחן ערוך אבן העזר סי' כ"ג סעיף א' ועיין שם בב"ש. וראה כאן שבשעת הצורך ניתן להתיר נדרים באמצעות הטלפון. ועי' בספר כל נדרי פרק ל"ב שהאריך בדין התרת נדרים לאחר שעבר עליהם, והביא מקורות רבים שם לענין זה, וכתב שכאשר עבר בשוגג על הנדר ניתן להתירו מיד ובכך נחשב שלא עשה איסור בכך שעבר על הנדר.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל