לתרומות לחץ כאן

הנחת תפילין של ראש באחיזה ברצועות כשהקציצה תלויה באויר

שלום רב
יש לי שקלא וטרייה עם אחד המגדי שיעור בענין דין איך לנהוג בקדושת תפילין סימן מ סעיף א שו"ע
הרב טוען שמותר לתלות תפילין של ראש מהקציצה ומהרצועות בשעת הנחתם על הראש ואני ממש לא מבין איך אפשר לתלות תפילין כך שהרי קדושתם גבוהה מאד מבקש מרבותי היקרים תשובה מפורטת עם מקורות
בברכה רבה
תודה

תשובה:

קדושת התפילין הינה אכן גבוהה מאד, ואסור לנהוג בה מנהג בזיון, אולם דבר שאינו מנהג בזיון אין איסור לנהוג, אמנם מי שמרגיש שאין זה ראוי להניח כך תפילין מחמת הרגשתו שלא יעשה כן, אולם מאחר ואין זה נראה כבזיון לכל העולם משום כך אין בזה איסור.

מקורו של הרב מגיד השיעור הוא מדברי הפוסקים שכתבו על מה שכתב השולחן ערוך (סי' מ ס"א) שכתב "אסור לתלות תפילין בין בבתים בין ברצועות" וכתב שם המשנ"ב (סק"ב, ומקורו מדברי הט"ז והמגן אברהם והפרי מגדים) "ומכל מקום בארקאי בעלמא שאוחז התפילין בידו והרצועות תלויות למטה אין להקפיד אבל אם התפילן תלויין אסור בכל גווני, ואין בכלל זה מה שהתפילין של ראש תלוי באוי ומחזיקן ביד ברצועות ומשימם על הראש כי זהו צורך הנחתן", דהיינו יש 3 אופנים: 1 בשעת הנחת תפילין כיון שלוקח את התפילין מהכיס שלהם ומניחם מיד על ראשו מותר באופן כזה שניכר שנעשה לצורך הנחתן, אף אם עושה כן כל פעם שמניח תפילין כיון שניכר שאין זה "תלית" תפילין אלא "הנחת" תפילין 2. כאשר מניח את התפילין בצורה כזו על גבי יתד או וו וכד', יש בזה זלזול, אם עושה כך באופן קבוע. 3. באופן ארעי שצריך לכך לזמן קצר אין בעיה אף להניחם על יתד או וו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל