לתרומות לחץ כאן

מה עושים אם האשה לא רוצה לטבול במקווה

מה יעשה בעל שאשתו מסרבת לטבול במקוה?

תשובה:

שאלתך מאד לא ממוקדת, ולכן קשה מאד לענות עליה במדויק.

לא פירטת בשאלתך מספר שנות נישואים, מהי הסיבה שהיא מסרבת, מה ניסיתם לעשות בנידון עד היום, ועוד.

בכל מקרה אם פניך לגרושין יש לך סיבה טובה שבית הדין יקבל את טענתך ויאשר לך גירושין ואולי אפילו יפטור אותך מתשלום כתובתה, אך אם פניך לבניית הבית ולא ח"ו לפירוד, פנו בהקדם לטיפול זוגי מתאים, ככל שתקדימו לגשת לטיפול ותקפידו לחפש כתובת מתאימה עבורכם כך ייטב לכם להצליח לחזור ולבנות את ביתכם על אדני התורה והיראה.

בברכת הצלחה מרובה

הרב יהודה ליב אוירבך

אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"

מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"

טל. 02.6587003

נייד. 052.7643333

לקביעת פגישה: 6009*

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום.. אני ובעלי נשואים כבר שנה.. ואני מאוד רוצה להכנס להריון ולהביא ילד לעולם! ובעלי לא רצה רק בגלל העניין הכלכלי. כי אם היה יותר כסף אז הוא כן רוצה! (אני חושבת שזה לא שיקול כי זה לא שאנחנו עניים ולא יהיה לנו איך לגדל אותו.. בעלי פשוט חושב שצריך לחסוך עוד) אז החלטנו שנתחיל לנסות להביא ילד אחרי שנה.. עברה לה שנה ואני צריכה לטבול מחר.. ולא לקחתי גלולות.. וזה היתה חלטה משוטפת של שתינו.. אז יש אפשרות שמחר אני לא אטבול גם כי אני לא מוגנת וגם אין לי חשק לקיים עם בעלי מחר יחסים.. כי נפגתי ממש מהעניין שכבענו אחרי שנה להכנס להרין.. וחיכיתי יפה שנה שלמה.. ועכשו הוא רוצה לדחות את זה עוד.. אשמח לעזר.. תודה רבה!

  2. המפגש בין בני הזוג לאחר השבעה נקיים הוא מאוד חשוב ביחסי האישות שביניהם, מעבר לענין ההלכתי זה משהו מאוד משמעותי בשלום הבית שלכם, תעשו כל מאמץ להתקרב ולהתפייס וחלילה לא לדחות את הטבילה. כמו כן, אסור לקחת מניעה ללא יעוץ עם רב מוסמך.

  3. לא עושים דבר כזה. יש לך חובה לטבול. אולם בעלך צריך לדעת שהיה אסור לו לדחות את ההיריון. יש חובה על האיש לקיים מצוות פריה ורביה ואסור לדחות חיוב זה, כל עוד שאין בן ובת שזו החובה של המצווה. החשבונות של החסכון וכד' אינם שיקול כלל, אם הוא מתפלל בכל יום ומבקש בתפילת שמונה עשרה פרנסה וכו' כלומר, הוא בוטח בבורא עולם שהוא הנותן את הפרנסה, אם כך, מדוע אין הוא סומך עליו שיכלכל גם את הילדים? אדם צריך לעשות את שלו, ודבר ראשון זה לעשות את מה שהוא מחוייב, ולהניח לבורא עולם לעשות את שלו. לאחר שקיים את החיוב מצד פרו ורבו. וקשה לו מאד כלכלית, ישנם כאלה המתירים להמנע לתקופת מה למרות שיש מצווה נוספת שהיא "לערב אל תנח" אבל זו מצווה קלה יותר ויותר אפשר להקל בה. אבל כאמור, לפני קיום החיוב של פריה ורביה מצב כלכלי אינו היתר להנמע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל