לתרומות לחץ כאן

קרבת ה' לגרושות

לכבוד הרבנים שיחי'. אני גרושה עם ילדים. כואב לי חוסר הידע שלי בנושא מסוים. כתוב שה' קרוב לתפילת האלמנות. אך מה עם הגרושות? לפעמים החיים שלהן קשים יותר מאשר של האלמנות? האם יש מאמרי חזל שמתיחסים למצבן הכללי או/ו לקירבתן לה'? אודה מאד אם תוכלו לצרף את המקורות לתשובתכם.

תשובה

שלום וברכה

קודם כל אני מאחל לך שהקדוש ברוך ישמע את התפילות שלך, ויושיע אותך בכל העניינים, שיהיה לך ברכה והצלחה ושמחה ונחת.

ביחס לשאלה שלך האם הקדוש ברוך הוא קרוב ושומע גם תפלות של גרושות, התשובה היא שהקדוש ברוך הוא קרוב לכל מי שקורא לו, וכפי שאחנו אומרים כל יום בתפלת אשרי יושבי ביתך… קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת, הקדוש ברוך שומע את התפלות של כל אדם שקורא לו ממעמקי הלב, וכן כתוב בתהלים פרק ל"ה קרוב ה' לנשברי לב… ופירש המלבי"ם שהקדוש ברוך שומע לתפלות של כל האנשים שהלב שלהם שבור מחמת הצרות שלהם, ולכן וודאי שגם אשה גרושה שיש לה חיים קשים, וליבה שבור בקרבה, ומתפללת לה', הקדוש ברוך שומע את התפלות שלה.

הקדוש ברוך ישמע את תפלותייך ויושיע אותך מכל צער.

[מה שאת מציינת שיש דינים מיוחדים שיש אצל אלמנה וכמו למשל האיסור לענות (לצער) אלמנה, ואסור לחבול בגד אלמנה – כלומר שאסור לקחת משכון (שלא בשעת הלואה) מאלמנה, דנו הפוסקים אם דין זה אמור גם ביחס לגרושות, ועיין במנחת חינוך מצווה ס"ה שכתב לגבי האיסור לצער אלמנה אם הוא נוהג גם ביחס לגרושה שהדבר תלוי במחלוקת הפוסקים לגבי האיסור לחבול את הבגד של אלמנה נוהג גם בגרושה, שלדעת הט"ז בחושן משפט סימן צ"ז גם גרושה בכלל זה, (אבל הש"ך והאורים ותומים חולקים), ולפי דעת הסמ"ע כתב המנחת חינוך שנראה שיש גם איסור של אלמנה לא תענון בגרושה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל