לתרומות לחץ כאן

גיורת שאינה שומרת את כל המצוות

שלום כבוד הרב…
יש לי חברה מזה כשנה וחצי אשר עברה גיור (לא צבאי) ושורשיה היהודיים הם מסבא מצד אימה ומאביה אך אימה איננה נחשבת יהודיה.
שאלתי היא האם גיור זה מספיק? מפני שמאז הגיור היא קיימה רק חלק מהמצוות תפילות, נרות שבת, ושמרה שבת במשך שנה לאחר הגיור אך לא הכל ובוודאי לא בצורה מושלמת. האם גיורה נחשב וילדי (בעתיד לאחר חתונה) יחשבו יהודיים? חשוב לי מאוד ואקבל כל תשובה גם בחומרתה תודה!

תשובה:

לאור הנתונים בשאלתך קרוב לוודאי שהגיור חל והיא יהודיה גמורה.  אבל לא ספרת לנו נתון חשוב: האם היא התגיירה רק כדי להינשא לך?. חשוב לנו לדעת.

אם אתה רוצה להיות באמת יהודי טוב ולעשות מה שצריך לעשות, פנה חזרה אל מינהל הגיור, תבקש שם את הרב "רפאל דיין" הממונה מטעם הרבנות הראשית, איש תלמיד חכם וירא שמים, הוא יבדוק את התיק וייראה מה כתוב בו, וידריך אותך מה לעשות בקשר ללהבא.

מינהל הגיור הרשמי (ירושלים):  5450115. אם תענה המזכירה "דיקלה", תוכל להעזר גם בה, לספר לה את דבריך, ושתביא תשובה מהרב דיין. (אותו יותר קשה לתפוס). . הפקס לשם: 02-5605031.

אליהו בר שלום

דיין ומו"צ שכ' רמת שלמה בעיה"ק ירושת"ו

ראש בית ההוראה משפטי החיים בת ים

מח"ס משפט הכתובה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה! ולשאלתך היא לא עשתה זאת למעני (למרות שאני בטוח שזה היה מן סוג של תמריץ) והיא אף נסתה לעבור גיור בצבא.. ולא היתה מוכנה לשקר לרב שהיא תקיים את כל המצוות. אוסיף ששנינו הולכים לשיעורי דת של נפש יהודי ונהנים ללמוד על דתנו וגם אני מקבל ממנה את הרושם שהיא מאוד מתעניינת וחוקרת ואמיתית בדעותיה, פשוט כרגע כל אחד בביתו קשה לו לשמור הכל ובעזרת השם כשנתחתן ננסה יותר. לאחר בדיקה אתקן שאת הגיור היא עברה בסמינר צבאי (מכיוון שהתחילה שם בזמן הצבא ולא סיימה) אבל בגלל היותה אזרחית נחתמה בבית דין אזרחי בירושליים (סמינר שלקח חודש וחצי בלבד כתוספת למה שעשתה בצבא) 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל