לתרומות לחץ כאן

ילד בגן או גננת שחלו האם יש חיוב לשלם

גננת שמקבלת ילדים בביתה והתשלום הוא חודשי בהתחיבות שנתית. מה הדין בחלה הילד ולא בא לגן מאחת הסיבות דלהלן 1)שיש חשש שילדים אחרים ידבקו ממנו 2)מכיון שלפי המנהג המקובל הגננת לא מתחייבת לטפל בילד חולה 3)מכיון שאין הוריו רוצים לשלוח אותו מחמת חוליו.ומה הדין במקרה שחלה במחלה קשה או נפגע מתאונה ר"ל. ומה הדין בנאנסה הגננת כגון שחלתה או שחלה בנה האם היא מחויבת להעמיד ממלאת מקום במקומה. ומה הדין בהעמידה ממלאת מקום האם ההורים חייבים להמשיך לשלוח את ילדם או שיכולים לטעון שההסכם היה רק עליה ולא על אחרת. ומה הדין כשהגננת ילדה ולפי המנהג יש לה חופשה ג' חודשים והעמידה ממלאת מקום וההורים לא רוצים לשלוח אליה.

נב, כאן המקום להודות לרבנים החשובים שעונים לכל שואל בסבר פנים ועם מקורות לעיון ברצוני להבהיר שחלק מהשאלות הנשאלות ע"י נשלחו ע"י אברכים מהכולל שלנו שאין להם גישה למחשב ואף הם מודים.

תשובה:

שלום רב,

לגבי אם הילד חלה, תלוי אם יש לילד בעיה מסוימת שהוא רגיל להיות חולה וההורים ידעו על כך מתחילת השנה ולא אמרו שום דבר לגננת, עליהם לשלם את השכר שסוכם בניכוי מה שהגננת נהנית מכך שיש לה ילד אחד פחות. אם ההורים לא היו צריכים לדעת מראש הרי הם פטורים, חוץ מאם שילמו מראש במזומן או בשיקים סחירים (שלא רשום למוטב בלבד או שהשורה שלמו ל_ ריק) שאז אינם זכאים לקבל את הכסף חזרה.
כל זה אם הילד חלה לחודש שלם או לחצי חודש, אבל אם חלה לימים ספורים או אפילו לשבוע, המנהג הוא שמשלמים שכר מלא על כל החודש.
לא ידוע לי על הבדל בין הסיבות שנמנו, בכל מקרה הרי זה אונס בילד.

לגבי אם המורה אנוסה, הרי היא יכולה להביא ממלאת מקום כמוה, כלומר בגיל שלה, בעלת נסיון ואדיבה כמוה. אם אכן מביאה ממלאת מקום כזו אסור להורים להוציא את הילדים מבלי לתת טעם נכון על כך, אבל אם מביאה ממלאת מקום יותר גרועה ההורים רשאים להוציא את ילדים.

מקורות:

שו"ע חו"מ סי' שלד סעיף ד, ועיין עלון המשפט גליון 19 עמוד ג.
לעניין אם הגננת אנוסה ורוצה להביא ממלאת מקום עיין קצות סי' שיא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל