לתרומות לחץ כאן

תפרים, ושן תותבת האם הם מהווים חציצה לטבילת נדה

בטבילת נדה מה נקרא מקפיד ומה אינו נקרא מקפיד לכמה זמן לא יקפיד, כגון שן תותבות שמנקים אותה מזמן לזמן, וכן תפירות על גופה וכדומה?

תשובה

שלום רב!

שן תותבת וכל שן שאפשר להוציא אותה, צריך להוציאה לפני הטבילה.

תפרים: אם הם מסוג התפרים שלא צריך להוציא אותם, והם נמסים בגוף מאליהם, אינם חוצצים, אבל תפרים שאינם נמסים וצריך להוציא אותם, אם היא אמורה להוציא אותם בתוך שלושים יום, הרי הם חוצצים, ואם היא צריכה להוציאם רק אחרי שלושים יום תעשה שאלת חכם.

מקורות

עיין בספר שבט הלוי סימן קצ"ח סעיף י"א.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום רב! לשון השולחן ערוך בסימן רח"צ הוא שכל דבר שדרך בני אדם "לפעמים" להקפיד עליהם חוצץ, וכוונת השולחן ערוך במה שכתב שלפעמים מקפידים אינו מוגדר, והפוסקים דנו בכל מיני מקרים והסתפקו בהם אם זה נחשב שמקפיד לפעמים או לא ולמשך בגננת שיש לה מעט צבע על היד או כל אשה שעובדת באיזשהו עבודה שמלכלך אותה מעט ואינה מקפידה תמיד לנקות את הלכלוך אבל לכבוד חתונה וכדומה תנקה את עצמה האם זה נחשב שהיא מקפידה או לא וכמו כן בכל מיני דוגמאות הפוסקים לא הכריעו בצורה מדוייקת מה נחשב שמקפידים לפעמים, (עיין בספר חוט השני), ומה שהבאת משו"ת זכרון יוסף אינו כלל מוגדר שאפשר ללמוד ממנו את כל המקרים ולכן לא נכנסתי לתת כלל בעניין וצריך לדון בכל מקרה לגופו וכשיש ספק צריך להחמיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל