פדיון כפרות עכשיו

נכתב בכתובה שם שונה ממה שניתן לו כשנולד ושנקרא היום

כבוד הרבנים
איש פלוני שעומד עשר שנים אחרי החתונה שלו ובדק את כתובתו ומצא כתוב שמו חנניא יום טוב ליפא, הנה שמו מעריסה הוא חנניא יום טוב, וחניכה שהכל קורין אותו הוא ליפא, אבל לא יש אף אחד שיקרא לו חנניא יום טוב ליפא, רק או חנניא יום טוב כשם עריסה או ליפא שם הכינוי, והנה כשהי' בחור הי' לו חותם וחתם שמו על הספרים שלו חנניא יו"ט ליפא, ותיכף אחרי החתונה גם את זה הפסיק וזה הרבה שנים שאין לו עוד חותם כזה כלל.
מה דינו של כתובה זו?

תשובה:

שלום רב,

הכתובה כשרה. השם הקובע בכתובה הוא השם שהיה נקרא לפני החתונה וחתימה קובעת שם.
יש לציין שהקפידא לדייק בשמות שכותבים בכתובה היא רק לכתחילה מחשש שיסתמכו על הכתוב בכתובה כשיבוא לגרש, אבל מצד הדין כל שלא ניתן לטעות באדם אחר הכתובה כשרה.

מקורות:

רמ"א אבן העזר סי' קכ סעיף ג. שם שחותם נקרא שם עיקר כמבואר בטור אבן העזר סי' קכט. לעניין דיוק בשם בכתובה עיין ספר נחלת שבעה ח"א סי' יב אות טז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל