סוכה שהתברר למפרע (לאחר הסוכות) כי העצים שמעמידים בה את הסכך שאולים. האם הסוכה הייתה פסולה?
תשובה:
הסוכה הייתה כשרה, אם כי ודאי שלכתחילה אם היה הדבר נודע בסוכות היה מן הראוי לבקש רשות מבעלי העצים.
מקורות:
שו"ע או"ח סי' תרלז ס"ב וס"ג.
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
בס"ד
"אם כי ודאי שלכתחילה אם היה הדבר נודע בסוכות היה מן הראוי לבקש רשות מבעלי העצים."
לא ציינתי כי בעל העצים השאיל אותם על מנת כן, שישמשו לצורך הסוכה, רק שנלקחו ממנו ע"י אבי, שרק למפרע נודע לי ששאל אותם ממנו, ולא קבלם ממנו בתורת מתנה (וכאמור רק לאחר הסוכות גמר בדעתו להניחם אצלו), וכן שחלק מהעצים שמשו בגוף הסוכה. ובזה נסתפקתי האם כשרה לכתחילה?
כאשר העצים הושאלו לצורך זה הרי שהסוכה כשרה למהדרין מן המהדרין
בס"ד
"אם כי ודאי שלכתחילה אם היה הדבר נודע בסוכות היה מן הראוי לבקש רשות מבעלי העצים."
לא ציינתי כי בעל העצים השאיל אותם על מנת כן, שישמשו לצורך הסוכה, רק שנלקחו ממנו ע"י אבי, שרק למפרע נודע לי ששאל אותם ממנו, ולא קבלם ממנו בתורת מתנה (וכאמור רק לאחר הסוכות גמר בדעתו להניחם אצלו), וכן שחלק מהעצים שמשו בגוף הסוכה. ובזה נסתפקתי האם כשרה לכתחילה?
כאשר העצים הושאלו לצורך זה הרי שהסוכה כשרה למהדרין מן המהדרין
השאר תגובה