לתרומות לחץ כאן

רישום פיקטיבי ברכב כדי לקבל החזר נסיעות מהעירייה

במסגרת עבודתי בעיריה אני זכאי לקבל החזר עבור נסיעות (העבודה מצריכה נסיעות ממקום למקום), ידוע לי שהעירייה (המעסיקה) מקבלת עבור זה תקציב, אך מאחר ואין לי רכב אין אפשרות להעביר לי את רכיב המשכורת הנ"ל. האם מותר לי לרשום רכב ששייך לאבי, על שמי, לצורך זה?

תשובה:

שלום רב,

בשאלה לא הובהר היטב האם יש לך הוצאות נסיעה, כיצד אתה נוסע לעבודה ולמה העירייה דורשת שיהיה רשום רכב על שמך.

באופן כללי אם מדובר בדרישה מהותית אין להונות את העירייה באמצעות רישום פיקטיבי. אבל אם אתה אכן נוסע לעבודה עם הרכב של אביך, והעובדה שהרכב אינו רשום אינה אלא בעיה של חוסר יכולת בהוכחה, או דרישה פורמאלית בלבד, ניתן להתיר לרשום את הרכב על שמך גם אם הרכב רק מושאל לך.

העובדה שהעירייה מקבלת על זה תקציב מהמדינה אינה סיבה להוציא כסף מהעירייה במרמה. המדינה מסכימה שהעירייה תשתמש עם הכסף לפי שיקול דעתה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש לי הוצאות מרובות עבור נסיעות (מוניות שרות או ספיישלים למקומות בהם אין תחבורה ציבורית זמינה) בנוסף אני הולך המון ברגל {כשהפרוטה לא מצויה} ואינני נוסע באוטו של אבי רק רוצה שיהיה רשום על שמי כדי שאוכל לקבל את ה'החזר' הנ"ל. שאלתי את גזבר העיריה מדוע אני לא יכול לקבל את ההחזר ללא רישום רכב כלשהו על שמי והוא טען ש'ככה זה, הם יכולים לעדכן את רכיב השכר רק כנגד רשיונות רכב מעודכנים' ומצד שני, לא אכפת להם ש'אוסיף' את שמי בשטר הקניין של רכב כלשהוא.
    האם יש מקום להקל? אחד החברים טוען שבכל העניינים האלו יש 'מציל מין הארי' אולי אפשר לבאר לי את הנושא לעומקו?

  2. עדיין אינני מבין מה שונה עובד בעירייה שאינו זכאי להחזר נסיעות אם אין רכב רשום על שמו. אולי מדובר בהחזר גדול יותר מאשר מקובל בכל העובדים, אשר אמור לממן עלות רכב אישי?
    אין היתר של 'מציל מן הארי' כספי העירייה הם כספי ציבור המשמשים את צרכי הציבור, אין שום ארי שאוכל אותם ואם יש הרי זה אחוז קטן מכל התקציב העירוני.
    אם הגזבר מאשר שהנך יכול לרשום את הרכב של אביך על שמך אינני רואה בזה בעיה. וכן גם אם הנך משוכנע (אני לא יכול לחוות דעה בנושא שאינני מבין היטב) שהבעיה שהנך מוכרח שיהיה רכב על שמך היא פורמלית בלבד ולא מהותית, וגם זה רק אם התקציב שתקבל אינו עולה על עלות הנסיעות אם תסע כל פעם במונית כשאין תחבורה ציבורית. אם הנך הולך לפעמים ברגל הריווח אמור להיות לך, עיין עלון המשפט גליון 29 עמוד ד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל