לתרומות לחץ כאן

בענין אכילת מאכלים מיוחדים לכבוד שבת

1. האם ההלכה שכבוד יום קודם לכבוד לילה קשורה בהכרח עם דיני סעודות שבת ?? כלומר- האם צריך לאכול את התבשילים החשובים של שבת ביום השבת דווקא בתוך הסעודה, או אף שלא בתוך הסעודה.
וכן מי שהלחם מזיק לו, שפטור מלאכלו בשבת, האם נאמר שהוא אף פטור מאכילת תבשילים חשובים ביום השבת. כיון שהא בהא תליא.
2. מי שלא סעד בליל שבת, וסועד שלוש סעודות ביום השבת, האם יאכל את התבשילים החשובים, מדין כבוד יום קודם לכבוד לילה, דווקא בסעודה הראשונה, או דווקא בסעודה השניה, או שאין זה משנה כלל.

תשובה

1. יש מצווה גדולה לענג את השבת במאכלים טעימים וערבים, וגם אם אדם אינו אוכל לחם וודאי שיש מצווה לאכול מאכלים טעימים וערבים, כדי לענג את השבת.

2. ובענין מי שלא אכל סעודה בליל שבת, שהדין הוא שאוכל שלש סעודות ביום, ראוי לאכול את המאכלים החשובים בסעודה הראשונה,

מקורות

2. בערוך השולחן סימן רפ"ט שמביא כמה טעמים למה כבוד יום קודם לכבוד לילה ואחד מהטעמים הוא משום שבליל שבת האדם כבר שבע ממה שאכל  ביום שישי, אבל ביום שבת שעדיין לא אכל יש לו יותר תאבון לאכול, ולפי הטעם הזה נראה שצריך לאכול את המאכלים המיוחדים יותר בסעודה הראשונה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל