לתרומות לחץ כאן

אמירת בריך שמיה באמצע והוא רחום

מהו הדין לומר בריך שמיה באמצע אמירת והוא רחום?

תשובה

אם עדיין לא נפל נפילת אפים, אין להפסיק ולומר בריך שמיה, אבל מי שכבר נפל נפילת אפים, אם הוא רוצה הוא יכול לומר בריך שמיה, אבל אין שום חובה להפסיק ולומר את זה.

מקורות

אין להפסיק באמצע תחנון רק לדבר שבקדושה ממש כפי שמבואר בשערי תשובה סימן קל"א, ואמירת תחנון חשוב הרבה יותר מאמירת בריך שמיה שאינו אלא מנהג בעלמא. עיין בשו"ת שבט הלוי ח"ז סימן י"ב.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לפענ"ד הרי מחלוקת הפוסקים לפנינו והמיקל לא הפסיד והמחמיר יש לו אילנות גדולול על מי לסמוך
    הנה בשו"ת מהרש"ג ח"א סימן נ"ב כתב דאם יהי' לו מנין אחר לשמוע קריה"ת ואמירת בריך שמיה לא יפסיק, ואף אם אין לו מנין אחר נכון שלא להפסיק באמצע והוא רחום לומר בריך שמי'.
    אמנם ביסוד ושורש העבודה שער הקרבן פ"ח כתב להפסיק וכן בשו"ת פרי השדה ח"ג סי' קי"ב ס"ל להיתר.
    ובשו"ת ברכת שמים ח"א סימן כ"ט מביא סברא לחלוק על המהרש"ג ומשמע מדבריו דבאמצע והוא רחום להלכה ס"ל דמותר להפסיק ורק מסיים דמי שסומך על המהרש"ג יש לו עמוד גדול לסמוך עליו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל