לתרומות לחץ כאן

הסיבה שאדם צריך לבקש צרכיו ולהתפלל לה'

שלום כבוד הרב, לאחרונה עסקה בי השאלה, איך אדם יכול לבקש דבר בתפילה אם מצפים ממנו להיות שמח בחלקו?אני מדבר על בקשות אישיות , בריאות פרנסה וכדומה – הרי לפי הבנתי להיות שמח בחלקי זה אומר שעלי לקבל את כל מה שהשם נותן לי באהבה, לטוב ולרע ואפילו אם זה ייסורים , בוודאי זה לטובה כי זה לצורך התעוררות או תיקון וכו, אז מחובתי להיות שמח גם בזה כי זה רצון השם ומה שהשם עושה הוא טוב ועלי להיות שמח – מכך משתמע שאם אני מתפלל לבורא על חסרון שיש לי או בי אז אני לא שמח בחלקי. אדם שהוא חולה יכול להתפלל לרפואתו או להיות שמח בחלקו? אנא עזור לי אם הסתירה הזאת

תשובה

רצון השם הוא, שאדם יתפלל לפניו ויבקש ממנו את כל צרכיו, כך הוא סדר העבודה, שהאדם צריך להכיר שכל השפע בעולם, מגיע מהקדוש ברוך, ועל ידי שהוא מכיר בזה, הוא מבקש מהשם שיוריד שפע לעולם, ועצם ההכרה והתפילה היא בעצמה גורמת שירד השפע לעולם, וכך היא סדר הבריאה.

ומבואר בגמרא ובמדרשים שהקדוש ברוך עשה שהאבות הקדושים יהיו עקרים, כדי שיתפללו לפניו, מפני שהקדוש ברוך מתאווה לתפילתן של צדיקים.

אם כן חובתו של האדם הוא לבקש מהקדוש ברוך הוא, את כל צרכיו בריאות ופרנסה כדי שיהיה לו את האפשרות לעבוד את השם. [כמובן שצריך אדם לבקש לא רק על עצמו אלא גם על כל עם ישראל, שכולם יחזרו בתשובה, ושישפיע על כולם שפע של ברכות וכל טוב ברוחניות וגשמיות].

ומה שאדם צריך להיות שמח בחלקו זה ביחס למה שהקדוש ברוך משפיע עליו אחרי התפילות שלו, לפי שאין אנחנו יודעים את החשבונות של השם, ויש אדם שהשם גוזר עליו שיהיה עשיר, ויש אדם שגוזר עליו להיות עני, ויש שגוזר עליו להיות בריא ויש שח"ו גוזר עליו להיות חולה, ואין אנו יודעים חשבונות שמים, ועל זה נאמר שבכל מצב שאדם חי הוא צריך להאמין שזהו רצון השם, ולהיות שמח בחלקו, אבל כמובן שצריך תמיד להתפלל, על כל דבר, שהשם יתן לנו בריאות ופרנסה וחיים טובים וכל טוב בכל העניינים ברוחניות ובגשמיות, ועל ידי זה בעזרת השם ישפיע עלינו שפע של טובה ברכה והצלחה. אמן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל