לתרומות לחץ כאן

סכסוך עסקי ומשפחתי

אדם העתיק את מגוריו קרוב למקום עבודתו החדש, ביודעו שנותנים לו תנאים מיוחדים במשכורת, רכב צמוד, פלאפון, ואף יתכן שתמצא תעסוקה לאשתו. לאחר שהשקיע מאמצים רבים בבניית העסק החדש, פרצו ויכוחים ומריבות בינו לבין הבעלים על רקע הניהול ועל בזבוז והוצאות שנעשו בהגזמה גדולה ובחוסר רגישות לעסק. חלפו כשלושה חודשים, ואז הודיעו לו שסיים את תפקידו. פרץ ויכוח קשה בינו לבין הבעלים, ואחד השותפים הוא אחיו שהוא דמות תורנית, אז הטיחו בניהם מילים קשות. שגלשו למישור אישי. כל צד רואה את עצמו צודק. מצד הבעלים טענתם שהעובד גרם להם לנזקים כספיים בעת ניהול והקמת העסק.
מצד העובד הוא מוצא את עצמו ללא פרנסה, כאשר העתיק את מגוריו ועזב מקום עבודה, ותלה תקוות במקום החדש.
העובד דורש פיצוי כספי גבוה, על כל הנזק שנגרם לו. הבעלים טוענים שהוא ממשיך להחזיק ברכב, ללא כל הצדקה, היה צריך לחזיר את הפלאפון והרכב, ועד היום הוא לא עשה כן.
מה על כל צד לעשות, למען לא יהיה עליהם קפידה?
אני רוצה להדגיש שבתווך יש סכסוך בין אחים שמשפיע על כל המשפחה.
אודה לכם על הפסק שינתן על ידכם.

תשובה:

שלום רב,

לגבי השאלה מה מוטל על כל צד, מוטל להתאפק ולא לדבר נגד הצד השני, וכמו שאמרו חז"ל (חולין דף פט ע"א) "אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם את עצמו בשעת מריבה שנאמר תולה ארץ על בלימה".

אני מציע לפנות למגשר מקצועי לבדוק את האפשרות להחזיר את העובד לעבודתו.

באשר לתביעת העובד על הנזקים שנגרמו לו, מדובר בתביעה חסרת סיכוי. התביעה שהעובד יחזיר את הפלאפון והרכב נשמעת לכאורה תביעה הגיונית. התביעה נגד העובד על נזקים שעשה יכולה להתברר רק על ידי בדיקת הנושא היטב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל