לתרומות לחץ כאן

ייחוד במטפל לילדים

אני מתנדב בארגון לילדים פגועים פיזית, נפשית, וגופנית ה' ישמור מדי לילה אני ישן עם הילדים במלונית איתי נמצא בד"כ גוי המשמש כאח (רופא) בשבוע הקרוב מגיע לשהות במלונית ילד מוגבל מאוד שדורש אחות צמודה והיא נמצאת איתו תמיד ומכירה אותו ואת כל צרכיו,
שאלתי מה הדין ומה ההלכה אומרת בנוגע לדין ייחוד?
וכמו"כ בהזדמנות זו ברצוני לשאול מה הדין באם מגיעה למלונית ילדה פגועה מה הדין כנ"ל?
לתשובתכם בהקדם אודה
תודה מראש
דוד

בנוגע לאחות: צריך להיזהר שלא להגיע עמה למצב של ייחוד.

ילד פגוע לא מהווה שומר, מפני שאין לו דעת להבחין במה שנעשה, ולדווח לאחרים. גם ההיתר של 'בעלה בעיר' לא יעזור במצב כזה (לדעת הבינת אדם, כפי שהובא בפתחי תשובה סימן כב, לא מועיל ההיתר כשבעלה נותן לה רשות להתייחד), ובוודאי שלא בלילה.

האפשרות הטובה ביותר היא שיהיה אתך עוד שני גברים (לצורך לינה בלילה, לא די בגבר אחד, וראה בחתם סופר אה"ע ח"ב, סימן עו). אם יהיו עוד שני גברים במקום, שוב אין איסור ייחוד גם כשכולם ישנים.

אם זה רק ביום, די בכך שיש פתח פתוח ויש אפשרות שאחרים יכנסו, ואם אין כזאת אפשרות אפשר להגיע להסדר שאחרים יבואו לבקר, וכדו'.

בנוגע לייחוד עם ילדה פגועה, אם היא מתחת לגיל בת מצווה יש לקהל במקום צורך (ראה אגרות משה, אה"ע ח"ד, סימן סה, אות יב). מגיל בת מצווה ומעלה, זה יהיה תלוי במידת הפיגור. בספר נטעי גבריאל (י, יב) כתב להחמיר בנוגע לילד אוטיסטי, אבל זה תלוי בנסיבות של המקרה הספציפי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל