לתרומות לחץ כאן

שמו של חודש "תמוז"

כיצד זה מסתדר שחודשי השנה נלקחו מבבל וחלקם אפילו שמות של אלילים כדוגמת האליל תמוז האם זה מסתדר לכתוב בעזרת השם בצד ימין של כל מסמך ובצד שמאל לכתוב תאריך שם של אליל כדוגמת אליל תמוז האם אין פה חילול השם בפרסיא

תשובה

שלום רב

מה שקורים לחודש תמוז בשם "תמוז" אין לזה שום קשר לשום אליל, ועל אף שבאמת היה עבודה זרה ששמו היה תמוז, אבל לא מוזכר בשום מקום שיש קשר בין השם של החודש לשם של האליל, וזהו עניין מקרי שכך קראו לשם של החודש, והיה גם אליל שכך היה שמו. ופשוט הוא שכל גדולי ישראל לאורך כל הדורות לא היו משתמשים בשם של חודש שיסודו משם של עבודה זרה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מצודת דוד יחזקאל פרק ח: "מבכות את התמוז – שם עכו"ם שהיו הנשים מסיקות אותו מבפנים ועיניו היו עשויות מעופרת והיו נתוכין מחום ההיסק והיה נראה להרואים כאלו בוכה ומוריד דמעות והיו אומרות שהוא שואל תקרובות".
    על פי:
    רש"י יחזקאל פרק ח
    מבכות את התמוז – דמות א' שמחממו' אותו מבפני' והיו עיניו של עופר' והם נתוכין מחום ההיסק ונראה כאלו בוכה ואומרת תקרובת הוא שואל:

  2. עיקר שמטתי:
    ראיה ברורה (מתוך פרויקט השו"ת) לקשר שבין החודש והעבודה הזרה בספר יהודות (םירוש רד"ק):
    רד"ק יחזקאל פרק ח

    מבכות את התמוז – יש מפרשים כי מבכות הוא כנוי רוצה לומר משמחות את התמוז בירח תמוז היו עושים חג לעכו"ם והיו הנשים באות לשמחו

  3. בדקתי את פירוש הרד"ק ושאר הפירושים שם, ואכן מבואר שהיה עבודה זרה שקרו לו תמוז, אבל לא מבואר בכלל שהשם של החודש קשור לשם של העבודה זרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל