לתרומות לחץ כאן

לבקש על ביאת המשיח כשיודע שרבים ימותו ויענשו

איך אפשר לבקש שיבוא המשיח אם הרבה אנשים ימותו בגלל זה או ייענשו בזמן זה?

תשובה

אנחנו צריכים לאהוב את הקדוש ברוך, כל מה שיש לנו הכל הכל מאת ה', וצריך לדעת שכל זמן שאנחנו בגלות ולא בא המשיח הקדוש ברוך מצטער על זה מאד, וכל רגע שאנחנו חיים בצורה שאנו חיים בו הרי זה חילול ה' גדול, העולם מלא בחטאים ובחוטאים ויש הסתר פנים גדול, וכשיבנה בית המקדש אז יתרבה כבוד שמים, וכל הרצון שלנו צריך להיות שיתרבה כבוד שמים, ובשביל זה אנחנו כאן בעולם כדי להרבות בכבוד שמים.

ומה שאת שואלת שיסבלו אנשים כשהוא יבא, קודם כל צריך לדעת שכל אדם שחוטא יסבול בעולם הבא לאחר מיתתו, ומה שמשיח בא אינו גורם סבל לשום אדם אלא חטאיו הם הם שגורמים לו סבל ומי שרוצה שלא לסבול שיפסיק לעשות עבירות ויקיים את התורה והמצוות כמו שצריך.

וברצוני להמשיל לך משל לאדם שמכה את חברו מכות אכזריות, וכדי להציל את המוכה צריך למשוך בכוח את המכה, וזה יכול לכאוב לו כשימשכו אותו, האם יעלה על דעתו של אדם לרחם על המכה ולומר אנחנו לא נעזור למוכה, מכיון שזה על חשבון המכה שהרי הוא יסבול כשנמשוך אותו.

ואותו דבר כאן, כשאדם חוטא הוא מצער את הקדוש ברוך הוא מאוד מאוד, והוא מחלל את שמו, והאדם צריך לרצות שהחילול ה' שיש בעולם כבר יפסק, גם אם זה יהיה על חשבון אילו שחוטאים לפניו ומחללים את שמו, שהרי הם סובלים מהמעשים של עצמם ומי שאינו רוצה לסבול שיפסיק לעשות מעשים הרעים.

עוד צריך לדעת שאנחנו מתפללים להקדוש שיחזיר את כולם בתשובה שלימה לפניו, ואם יחזרו כולם בתשובה שלמה אף אחד לא יסבול.

הקדוש ברוך הוא יעזור שכל עם ישראל יזכו לחזור בתשובה שלמה לפניו בקרוב, ונזכה כבר לביאת משיח צדקינו, ויתגלה כבוד ה' בכל העולם כולו, אמן ואמן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל