לתרומות לחץ כאן

קובץ שמועות בענייני בין הזמנים

לנצל את הזמן

לכבוד תלמידי ישיבת … ה' עליכם יחיה!
שמעתי על רצונכם להימצא במקום נופש. כמובן שיחד עם זה אין לשכוח שגם בהיותכם שם צריך להיות רוב הזמן מנוצל בתורה ומעשים טובים ולא לילך בתר ריקנות כדרך יושבי קרנות וע"י זה תוכלו אחרי זה להוסיף כח בעמלה של תורה יחד עם יראת שמים טהורה. ותזכו כל אחד מכם לגדול כחפץ השי"ת. (מכתב מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א).

להקפיד על מלבוש עליון

כבוד הרה"ג …שיחי',
הנה כידוע הרחוב לדאבוננו מאד לא טוב ומשפיע על כל אחד,ובזמן האחרון התחילו בחורי ואברכי ישיבות לילך ברחוב בלי כובע רק בכיפה ובלי מלבוש עליון, ואם כי אין איסור, מ"מ זה לא דרך הראוי להתנהג לבן תורה, וכלובשים באופן שהוא מתבדל מהרחוב זה מחיצה מבדלת בינו ובין אנשי הרחוב אשר מאד לא נוהגים כהוגן, וזה תריס בפני קלקול.
וכעת שגם מחיצה זאת הפסיקו לעשות יכולין לירד מאד ביראת שמים וראוי מאד להתחזק בזה, בפרט בעיר כמו … אשר רבו בה המתפרצים ואשר רחוקים מריח תורה, ומאד צריך לעשות חיזוקים, וזה חיזוק שמאוד יכול להועיל.
ויהי רצון שישים בלבנו אהבתו ויראתו ולעשות כל מיני גדרים להרחוקים מיראי השי"ת ותורתו. (מכתב מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א).

לימוד התורה ב'בין הזמנים' – בחינת 'מת מצווה'

"לאחר תשעה באב, בזמן שחלק גדול מכלל ישראל יוצאים מחמת ענייני ריפוי, לצורך החלמה, וכל אחד עושה בשביל הבריאות… אך סוף כל סוף יש ביטול תורה, ולכן צריך מאד להתחזק.
ובזמן שכל כך הרבה אנשים בשביל סיבות שונות לא לומדים, לימוד התורה אז הוא בגדר מת מצווה, שבזמן שאין עוסקים במצווה, היא נקראת 'מת מצווה', לכן צריך מאד להתחזק לנצל את הזמן לתורה וליראת שמים, ובכל מעשה המצוות מה ששייך לעשות, מי שיכול ללמוד ומי שיכול לעשות מצוות, צריך לראות לעשות יותר מתמיד.
וכל אחד ואחד צריך לנצל את הזמן דווקא לעלות, כי אז הזמן הנכון לזכות בזמן מה שאחרים אינם עושים והוא מקבל את שכר כולם, כי אם זהו בחינת 'מת מצווה' אזי הוא מקבל את שכר כל אלו אשר אינם יכולים לעסוק בתורה בזמנים אלה, ועל כן יראה כל אחד לנצל את הזמן ולערוך חיזוקים בתורה הקדושה, ביראת שמים, בתפילה, כאשר בכל אלו הדברים צריך מאד להתחזק. (משיחת מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א. הו"ד במוסף שב"ק יתד נאמן).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *