לתרומות לחץ כאן

עישון חשיש

שאלתי פשוטה האם מותר לעשן חשיש לפי ההלכה ..? (בידיעה שזה הרבה פחות מזיק מסגריות ובטח ובטח מאלכהול(לפי מחקרים אחרונים שנעשו בנידון )(בחיפוש רגיל בגוגל אפשר לראות את זה ) ..זה מרגיע את הנפש ומאפשר לי להתחבר לדת יותר ויותר ) הדבר גם נעשה בהצנע גמור ובמידה קטנה לא בתדירות גבוה..אשמח לקבל תשובה מפורטת אם אפשר תודה!

תשובה:

פשוט שהוא דבר אסור מכמה עיקרי דינים שבתורה: קודם כל החשיש מקלקל ומכלה את הגוף, ואף שיש אנשים בריאים שאינו מזיק להם כל כך, אבל מקלקל הוא את הדעת שלהם ואינם יכולים להבין דבר לאשורו, וזהו דבר חמור משום שהוא מונע את עצמו מלמוד התורה כראוי ומונע את עצמו מתפלה וממצות התורה שעשיה בלא דעת ראויה נחשב כאילו לא קיימם.
ועוד בעיה יש בזה שהוא גורם לעצמו תאוה גדולה שהוא יותר גדול מתאוות אכילה וכדומה שהם נצרכים לאדם כדי מחיתו. ויש כאילו שמתחילים עם סמים קלים ומתרגלים לזה ואין להם שליטה על התאוות שלהם ולפעמים גם החשיש לא מספק אותם, והם צריכים להשתמש בדברים יותר חריפים ואדם שמכניס את עצמו למצב שאינו יכול לשלוט על התאוות שלו הוא איסור חמור וכמו שנאמר בבן סורר ומורה שמתאווה בתאוות גדולות מידי והוא עובר מחמת כן על עבירה על אף שמתאווה לאכול דברים כשרים, ואם את התאוות של בן סורר ומורה אסרה תורה, בוודאי שאסור לאדם להביא עצמו לתאוה גדולה עוד יותר לעשן סמים, ובפרט שזהו דבר שאין בו שום צורך לאדם, ושייך כאן גם את הטעם שיש בבן סורר ומורה שסופו שילסטם את הבריות שבדרך כלל מי שמעשן סמים סופו לעשות עוד עבירות חמורות.
ומי שמעשן סמים עובר גם על האיסור עשה שאמרה תורה קדושים תהיו וכמו שמפרש הרמב"ן בחומש שם.
לסיכום: פשוט וברור שעישון סמים הוא מאיסורים חמורים וצריך להשתדל בכל היכולת להעביר טומאה זו מכל בני ישראל.
מקורות
כל הדברים שנכתבו הם דבריו של הגאון ר' משה פיינשטין זצ"ל בספרו אגרות משה יורה דעת חלק ג' סימן ל"ה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל