לתרומות לחץ כאן

קבלה לעתיד כשמסתפק אם יצליח לעמוד בניסיון

שלום רב, קודם כל קבלו ישר כח גדול על האתר המקסים! אשריכם שזכיתם לזכות את העם ולהאיר את עיננו בהלכות ובאור התורה הקדושה!

השאלה שלי היא כזאת-
אני מאוד משתדלת ללכת בדרכו של השם יתברך, רק זה לא תמיד קל. עשיתי משהו שנוגד את ההלכה. הוא לא פגע באף אחד מלבדי, כך שאין כאן פגיעה בזולת. אני מתחרטת על אותו דבר אבל יודעת שאם הייתי נמצאת שוב באותה סיטואציה, כנראה שהייתי נופלת בה ולא הייתי נוהגת בצורה אחרת. אני יודעת שהמעשה הזה לא טוב לי ואני לא חוזרת עליו מיוזמתי ומנסה להתרחק מזה, אבל אני יודעת שכדי שהשם יתברך ימחול- צריך להביע חרטה ולקבל על עצמנו לא ליפול שם שוב. ואני אכן מביעה חרטה ומאוד מקווה לא ליפול שם שוב, אבל אני כנה עם עצמי ומעמידה את עצמי בדיוק באותה סיטואציה, ואני לא יודעת אם הייתי יכולה לנהוג אחרת, למרות שאני מאוד סובלת מאז שזה קרה ומתחרטת על המעשה.

מאוד עצוב לי וקשה לי ואינני יודעת מה לעשות. אני מרגישה שאיכזבתי את הקב"ה ואני רוצה לעשות תשובה, אבל אני יודעת שהייתי נופלת באותו דבר אם הוא היה קורה לי עכשיו.

אשמח לתשובתכם,
השם יברך אתכם וישלח לכם שפע והצלחה. המשיכו לזכות את עם ישראל!

תשובה

כל הכבוד שאת רוצה כל כך להתחזק ולחזור בתשובה, ה' יעזור לך שתזכי לחזור בתשובה שלימה לפניו, אף אחד לא יכול להיות בטוח במאת האחוזים שהוא לא יחזור לעשות את העבירה עוד פעם, אבל האדם צריך לקבל על עצמו שהוא מצד עצמו יעשה את כל ההשתדלות שבעולם, וילחם עם הרצונות שלו כדי לא לעשות שוב את העבירה. וגם אם חס ושלום הוא נקלע לאותו מצב עוד פעם ועובר עוד פעם עבירה אסור לו להישבר מזה, והוא צריך עוד פעם לנסות להתגבר על התאוות שלו, עבודת ה' זהו עבודה של כל החיים עד היום האחרון של החיים צריך כל הזמן לחזור בתשובה ולהרבות במצוות, ואז בעזרת ה' יזכה לעולם שכולו טוב.   בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל