לתרומות לחץ כאן

המשיח מיהו

שלום רב
מי זה המשיח?
מתי הוא אמור לבוא?
איך ניתן לזהותו?
האם זה בן אדם? מלאך?
האם בתקופתו לא נצטרך לשמור על התורה – אלא נהיה כמו בתקופת אדם וחווה כלומר ללא תורה?

תודה מראש

תשובה:

תשובות לשאלות שלך אפשר למצוא בדברי הרמב"ם (הלכות מלכים פרק יא ופרק יב) ונצטט כאן את דבריו שבפרק יב

רמב"ם הל' מלכים פי"ב
אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם, או יהיה שם חידוש במעשה בראשית, אלא עולם כמנהגו נוהג, וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל, שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן, וכן כל כיוצא באלו הדברים בענין המשיח הם משלים, ובימות המלך המשיח יודע לכל לאי זה דבר היה משל, ומה ענין רמזו בהן. +/השגת הראב"ד/ אל יעלה על הלב שבימות המשיח כו' עד משלים. א"א והלא בתורה והשבתי חיה רעה מן הארץ.+
הלכה ב
אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד, יראה מפשוטן של דברי הנביאים, שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג, ושקודם מלחמת גוג ומגוג יעמוד נביא לישר ישראל ולהכין לבם, שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה וגו', ואינו בא לא לטמא הטהור, ולא לטהר הטמא, ולא לפסול אנשים שהם בחזקת כשרות, ולא להכשיר מי שהוחזקו פסולין, אלא לשום שלום בעולם, שנאמר והשיב לב אבות על בנים, ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו,
מסיים הרמב"ם את דבריו:
וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרמבם בפירוש כותב איך ניתן לזהות את מלך המשיח, ומה שאומר שלא צריך להתעסק בזה, כפשוט אין זה כולל את מה שהרמבם כן החליט לכתוב בספר ה'משנה תורה', על מנת שנדע זאת.
    פרק י"א- יעמוד מלך מבית דוד וכו'- סימנים ברורים, ובכלל, ענינים על המשיח.
    ויש להסביר זה, שמה שאומר שלא צריך להתעסק, זה הולך על (מה שיהיה ב)ימות המשיח, ולא על המשיח עצמו (עכ"פ פרטים חשובים בו, שבזה נכלל סימנים, על מנת שנדע כשיבוא, שזה הוא).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל