לתרומות לחץ כאן

הבהרה לגבי אשת איש שנאסרת על הבועל

בהמשך לתשובכם ברצוני להבין האם אשה נשואה שבאה במגע עם גבר והיתה מעט חדירה ולא כל העטרה והיום היא הספיקה להתגרש ורוצה להתחתן עם אותו גבר האם היא אסורה עליו מפני שיש חשש לבעילה או שזה נקרא בעילה

תשובה:

חדירה מועטת מוגדרת כביאה אסורה לכל דבר.

מקורות:

עי' שו"ע אהע"ז סי' כ ס"ג, ובדברי הנו"כ וערוך השולחן שם (סעיף טז) דעיקר ביאה הוא בהכנסת עטרה של מעלה לענין חיוב כרת, אולם לענין לאסור אשה על בעלה יתכן שאף הכנסת הגיד שקודם העטרה אוסרה, ובערוה"ש נשאר בצ"ע לדינא, ויש להחמיר בספק תורה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. עייו בן איש חי חלק האע"ז שהקל בדבר מכיוון שיש פוסקים שאומרים שצריך שיהיו עדים,וכן כתב הרש"ש אין האדם עושה עצמו רשע ולכן אינו מעיד על עצמו,וכן מובא בפסקי הרב רצב"י שכתב ניתן להקל ע"י שני סניפים אילו ,וכן מובא לגבי אם היא אנוסה-פטורה ואינה אסורה לבועלה,וכן אם שוגגת-פטורה,וכן לגבי דוד ובת שבע שהוא ידע שהיא אשת איש,וכן לגבי אסתר,והעין יצחק שהובא באות ב' שוגג בעמי הארצות הוה קרוב לאונס ולפי"ז י"ל כי לכו"ע אין כאן איסור.

  2. בעבר ראיתי מישהו שהפנה לבן איש חי, אולם כשעינתי ראיתי שאין כוונתו למה שאתה כותב כאן, אולם איני זוכר היכן זה היה, וגם אתה לא ציינת זאת. וגבי דברי הרש"ש אכן ידועים דברי הרש"ש, ומלבד מה שכתבו כבר הפוסקים על כך, ראה בשו"ת אור שמח סי' א', וכתב כי בכל מקרה, לאחר שכבר התגרשו, אין שום ספק ושום חולק על כך שעכשיו היא ודאי אסורה לבעלה.
    לגבי העין יצחק שאתה מציין, אכן סברא זו הבאתי במאמר "איסור לבועל בשוגג" הנמצא במאמרים, דיני אישות. אולם זה יועיל לכל היותר רק לגבי האיסור עצמו. לגבי המעילת מעל שנסקר שם בהרחבה זה לא יועיל, והיא אסור לו מדאורייתא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל