לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

גיור בזמן הריון

חברה שלי עוברת גיור אנחנו גילינו שהיא בהריון מה אנחנו צריכים לעשות כדי שהיא תעבור בהצלחה את הגיור ונעשה חופה יהודית כדין?
האם כדי לנו קודם להתחתן בנישואים אזרחיים כדי שיחשב שאני אב הילד או לדווח ישר לרבנים .

תשובה:

שלום רב.

אין כל צורך, לא הלכתי ולא חוקי, לנישואין מהירים עכשיו באזרחי.

עדיף ליידע את הרבנים שעה אחת קודם, כדי שהגיור יהיה לאם וגם לעובר אשר בבטנה, והאב יצטרך ללכת לבית הדין אחר כך, ולעשות "הצהרת אבהות" שזה הילד שלו, ובזה יגמר הענין.

הרב אליהו בר שלום

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום אני גם בזמן הגיור ובעזרת השם אני יעבור אותו .. כרגע אני בבעיה גיליתי שאני בהריון ואני בשבוע 6 ואני לא יודעת מה לעשות אני מפחדת שבמידה וידעו שאני בהריון לא יעבירו אותי גיור ולא אוכל להיות יהודיה או שיראו בטן .. אני אמרתי שאני והבן זוג שלי ניפרדנו כי כי כל פעם היינו רבים וחוזרים.. וחוץ מיזה אני לא רוצה שיחשבו שאני עושה את זה בשבילו כי אני עושה את זה קודמקול בשביל עצמי אני לא רואה את עצמי בדת אחרת ..הוא בן אדם מאוד מאמין ומפחדת שההריון הזה יעשה לי בעיות ולא יעבור את זה בגלל ההריון אני חייבת שתעזרו לי כי חוץ מהפלה אנחנו לא חושבים על כלום וחושבים שאין דרך אחרת עצוב לי קצת ! תודה

  2. אם אכן אינך עושה את הגיור רק בשבילו, בודאי שהגירות תקיפה. יתרה מזו, כתב בשו"ת אגרות משה (ח"ה – כרך ט' – סי' יד) כי גם אם גוי רוצה להתגייר בכדי להתחתן עם יהודיה או להיפך, אין זה נחשב לגיור לשם אישות, אלא אם כן הוא רוצה דווקא ביהודי/ה מסוים.
    שיהיה לך בהצלחה

  3. זה נוהל לאישה פנויה שילדה, שצריכים הצהרת אבהות. פקידי משרד הפנים לא ממונים לפסוק הלכה במקרה כזה הוא מתייחס אחריו או לא.

    בנוסף, לא ברור שהילד אינו מיוחס לגמרי אחר אביו. ראה בחידושי ר"ש שקאפ סוף קונטרס השליחות, שהאריך בענין ישראל הבא על הנכרית שהתגיירה לפני שילדה אם הולד מתייחס אחריו או לא. ולדעתו הוא כן מתייחס אחריו, משום שהדין הזה שישראל הבא על הנכרית שאין הולד מתייחס אחריו נלמד מהפסוק כי יסיתך בנך וגו', ודין זה קורה בלידה, לכן אם היא התגיירה קודם הלידה אפשר שהוא מתייחס אחריו.
    ויש לזה קצת ראיה מדברי הרמ"א והסמ"ע בסוף חו"מ בענין דמי וולדות.

    אלא שמדברי הפוסקים אכן לא נראה כן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל