לתרומות לחץ כאן

ביטול תור אצל מסרקת כלות חודשיים לפני המועד

כבוד הרב שלום,
אני כלה לפני חתונה.
לפני כחודש וחצי הייתי אצל מישהי שרציתי לסגור איתה עסקה בקשר לתסרוקת לחתונה שלי. היא רשמה אותי ביומן כביכול שאני סגורה, אך לא ביקשה ממני מקדמה או לא ביקשה להחתים אותי על משהו. שמעיד על זה שאני סגורה. גם לא אמרתי לה במפורשות שסגרתי איתה. אתמול יצרתי עימה למסור לה שזה לא רלוונטי, והיא רוצה לחייב אותי מחצית מהסכום בטענה כי ביטלה אחרות. (זו משהי שעושה תסרוקות כלה. ואפילו נסיון לא עשינו. זה הייתה בסך הכל פגישה ל 10 דקות). האם עליי לשלם לה את הסכום היא דורשת אותו בכל תוקף למרות שלעניות דעתי היא לא צודקת. יש לציין כי אמרתי לה שאני לא עושה אצלה כחודשיים ויותר ממועד החתונה. אשמח לקבל תשובה.

תשובה:

שלום רב,

אם ביטלת חודשיים לפני החתונה את לא חייבת לשלם לה כלום. למרות שאינני מכיר אישית את התחום, לא מתקבל לי על הדעת שפרק זמן של חודשיים אינו מספיק בשביל למצוא לקוחה אחרת, הרי ישנם כאלו שמחליטים על מועד החתונה רק כחודשיים לפניו.

אם היית מבטלת במועד סמוך לחתונה, היית מתחייבת לשלם אם מקובל לראות בהזמנה כזאת כסגורה. אבל אם לא מקובל לסגור מבלי לעשות ניסיון ואת הזמנת ללא ניסיון ולא אמרת בפירוש שזה סגור, גם אם היית מבטלת במועד סמוך לחתונה לא היית חייבת לשלם כלום.

שהחתונה תהיה במזל טוב ובשעה טובה ומוצלחת

מקורות:

שו"ע חו"מ סי' שלג סעיף ב. בשו"ע שם מבואר שאף אם אפשר למצוא עבודה אחרת יש לפועל תרעומות, כמו כן ייתכן שיש על החוזר בו איסור מחוסר אמנה, אבל בנידון דידן המזמינה טוענת שלא הבינה שההזמנה סגורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל