לתרומות לחץ כאן

מאכל פרוה שהתבשל בסיר חלבי ותחב לתוכו כף בשרי

שלום,
בישלתי בסיר חלבי פטריות ובטעות אחד מבני הבית הכניס כף בשרית לערבב אותן. מה דין הסיר? הכף? הפטריות?
תודה מראש!
אשמח לתשובה בהקדם.

 תשובה

אם בזמן בישול הפטריות, עברו 24 שעות מהזמן שבישלת בסיר מאכל חלב, וכמו כן עברו 24 שעות מהזמן שהשתמשת בכף על ידי מאכל בשרי רותח, הכל מותר: הכף והסיר אינם צריכים הכשרה. והמאכל מותר לאוכלו גם עם בשר וגם עם חלב.

ואם לא עברו 24 שעות מהזמן שהתבשל בסיר מאכל חלבי, ולא עברו 24 שעות מהזמן שהשתמשת בכף במאכל בשרי רותח, אם אין במאכל כמות של פי 60 מגודל הכף, אסור לאכול את הפטריות, וצריך להכשיר את הסיר והכף על ידי הגעלה. ואם יש בפטריות כמות של פי 60 מהכף: הפטריות מותרים באכילה, והסיר אינו צריך הכשרה, ובענין הכפית, יש אומרים שנכון להכשירם על ידי הגעלה.

ואם בזמן בישול הפטריות, לא עברו 24 שעות מזמן בישול המאכל החלבי, אבל עברו 24 שעות מהזמן השימוש בכף במאכל בשרי, מעיקר הדין הכל מותר: [הסיר, הכף, והמאכל].

אמנם נכון להחמיר ולהגעיל את הכפית, ובענין אכילת הפטריות, אם יש בפטריות כמות של פי 60 מהכף, מנהג הספרדים שבדיעבד אפשר לאכול את הפטריות גם עם בשר ממש, ולדעת האשכנזים אסור לאוכלו ממש ביחד עם בשר אבל מותר לאוכלם אחד אחרי שני, וכמו כן אפשר לאוכלם בכלים בשריים, ואם אין בפטריות כמות של פי 60 מהכף המנהג להחמיר שלא לאכול את הפטריות רק בכלים חלביים.

ואם עברו 24 שעות מזמן בישול המאכל החלבי, ולא עברו 24 שעות מזמן השימוש בכף, מעיקר הדין הכל מותר [כנ"ל], אמנם אם אין במאכל כמות של פי 60 מהכף נכון להחמיר ולאכול את הפטריות בכלים בשרים, ולהגעיל את הסיר.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל