לתרומות לחץ כאן

נשואה לגוי שחשבה שהוא יהודי

שלום לכבוד הרב…!

אני מתנצלת מראש על אורך השאלה אנא עמך הסליחה…
אני בת 27 נשואה ויש לי ילדה שרק נולדה יש לציין שאני בחורה מסורתית שמתחזקת ונורא חשובה לי הדת והמסורת. לצערי הגדול לאחרונה גיליתי שבעלי, זה שהתחתנתי איתו איננו יהודי (הוריו גרושים- אביו יהודי ואמו גויה שרצתה להתגייר בשביל אביו אבל אז התגרשו עקב בגידה של אביו באימו) אין לי מילים לתאר את האכזבה שלי מהמקרה כל חיי לא העליתי על דעתי להתחתן עם גוי.זה היה אצלי עקרון חשוב אם לא הכי חשוב!
אז איך זה קרה?!
בעלי טוען שכל חייו הוא גדל כיהודי ולכן לא ידע שהוא איננו יהודי עשו לו ברית עם רב ,בר מצווה עם קריאה בתורה חגים יהודיים וכו'. אז כמובן עקב הגירושים הוא לא שאל שאלות והם עברו לישראל מחו"ל כך שהוא לא גדל עם אימו מגיל 14 ואביו כמובן לא טרח לומר לו שהוא איננו יהודי.
אני אנסה לקצר… בכל אופן לטענתו של בעלי, אביו והרב שסידר לנו את המסמכים לחתונה אמרו לו שבוע לפני החתונה שהוא לא יהודי ושיש לו 2 אופציות :
או להתגייר ואז לדחות את כל החתונה לעוד שנה.
או לעשות הכל רגיל ולא לומר כלום כי הרי אביו שכנע אותו כבר מאז שהוא קטן שהוא יהודי כי הרי הוא עשה בר מצווה וברית אז אין לו מה לדאוג!
כמובן שבעלי בחר לא לומר לי כלום כיוון שפחד לאבד אותי….
אז איך אני גיליתי? אז ככה אני מטבעי נורא סקרנית וחקרנית כך שהמון פעמים שאלתי ובכל פעם כשהיינו נוסעים לחו"ל לבקר את אימו הייתי שואלת אותה על הגיור ומה בדיוק היא עשתה ובעלי תמיד היה אומר לי שקשה לה לדבר על הגירושים והיא גם היתה מתחילה לבכות כך שלא היה לי נעים להציק לה ולהעציב אותה,אז עזבתי את זה, עד שהתעקשתי לא מזמן לדעת, כי הרגשתי שמסתירים ממני משהו ומתחמקים מהשאלות שלי בכל פעם ולאף אחד אף פעם לא הייתה תשובה…
עד שהיא אמרה לי בסוף שהיא התחילה את הגיור אך לא סיימה אותו כי כבר אבא של בעלי הספיק לבגוד בה ולעזוב אותה לטובת משהי אחרת אז לא היה לה את הצורך בגיור (לדבריה "מה אני צריכה להתגייר אם בעלי שהוא יהודי בעצמו לא מקיים את המצוות בתורה של הדת שלו" שהיא הבגידה) כמובן שאי אפשר להאשים אותה אך עכשיו אני בבילבול נוראי אינני יודעת מה לעשות מצד אחד אני נורא כועסת ועצובה ומצד שני אני נורא אוהבת את בעלי יש לנו זוגיות נפלאה ואחרי הרבה זמן שחיכינו הגיע לנו גם בת מקסימה אז יש לנו משפחה מדהימה שקשה לי להאמין שדבר כזה קרה!
יש לי המון שאלות שאני מקווה שתוכל לחזק אותי ולענות לי עליהם כמו:
1. הבנתי שאנחנו בכלל לא נקראים נשואים האם זה נכון? אז מה זה אומר שהילדה שלי לא באה בטהרה? (כמובן שיש לציין שאנחנו גם שומרים טהרת המשפחה,שבת, בית כנסת וכו')
2.ומה זה אומר שאני צריכה לעזוב את בעלי/להתגרש ממנו כי גיליתי עכשיו שהוא גוי? הרי זה נקרא התבוללות שזהו עונש קשה מאוד מהשם יתברך!
3.ומה עם הרב החוצפן שידע שהוא לא יהודי וחיתן אותנו בכל זאת? איך קורה דבר כזה? ועוד בישראל? זה לא שחיפשתי בן זוג בחו"ל או שהתחתנתי בחו"ל! האם אני צריכה להתעמת עם הרב הזה? או לדווח עליו? הרי יכול להיות שיש המון זוגות כאלה בארץ אם זה קרה לי, שאני מאוד מתעניינת ולא מחעלמת מרמזים!
4.בעלי אמר לי שהוא יתגייר ואין לו בעיה (למרות שגם הוא פגוע וקשה לו להאמין שהוא לא יהודי הרי הוא חי ככה מאז ומתמיד ואפילו היה מספר לי שבחו"ל היו מציקים לו בביה"ס שהוא יהודי ואפילו היה מקבל מכות מערבים?)אך הבנתי מרבנים שאם הוא רוצה להתגייר זה אומר שגם אני צריכה לחזור בתשובה מלאה (כיסוי ראש וכו') בזמן קצר, ואני אינני עוד מוכנה לקחת על עצמי דבר כזה כל כך מהר! כל המצוות שאני עושה היום הם נעשו בזמן שלי ובהמון רצון ועם המון אהבה לדת ואינני רוצה שיכריחו אותי להמשיך לעשות זאת בעל כורחי…מה שיגרום לי עוול ושנאה לתורה…
הרי אני כבר יהודיה ואינני צריכה להוכיח לאף אחד דבר!
אז בגלל שאני לא מוכנה להתחזק כרגע הוא איננו יכול להתגייר לבד ולהפוך להיות יהודי הרי זוהי לא בעיה "להתחפש" רק בשביל לקבל את תעודת הגיור יש אלפי זוגות שעושים את זה אך אני אינני שקרנית הלב שלי לא יכול לשקר בדבר שכל כך חשוב לי? אז למה לא לתת לנו את הזמן הרי אנחנו באמת רוצים ליצור משפחה דתית ומאמינה אך בזמן שלנו ובלי לחצים מיותרים! אבל עד אז אנחנו רוצים לחיות בשלווה שבעלי יהודי ובלי לשקר לאנשים אחרים.
5.ומה לגבי ההורים שלי שאני צריכה לשקר להם – הורי מסורתיים ואבי תמיד טען שאם הבנות שלו ילכו עם גויים הוא לא ידבר איתם בחיים ואבי לא אומר דברים סתם הוא מתכוון לכל מילה אז מה, להמשיך לשמור את זה בסוד הרי אם אספר אבי לא יכיר בי עוד ואת בעלי ומשפחתו הוא ישנא לגמרי על זה ששיקרו לי ולו…?
אנא ענה לי בבקשה על כל שאלותיי זה נורא חשוב לי אני בוכה בכל יום ואינני מצליחה להוציא את זה מראשי אני אדם כנה ומבין ומשתדלת לעשות מצוות בכל יום אך הכי חשוב לי לעשות את הכל באהבה ולא בלית ברירה!

תודה מראש!

תשובה:

זמן רב חשבנו על שאלתך, ואף הפננו זאת לאחד מגדולי הפוסקים, למעשה על פי סיפור הדברים יתכן מאד שבעלך בחזקת יהודי, כך שלעת עתה מותר לך לשהות עמו, כמובן היה עדיפות גדולה לדבר אתו שיבוא אתך לבית הדין כדי לברר את הדבר בצורה ברורה, ובמקרה הצורך לערוך גיור נוסף שיהיה לכל הדיעות.

כמובן אם יהיו לך פרטים נוספים יש לדאוג להביא אותם לפני בית הדין כדי שיהיה אפשר לערוך בירור אמיתי.

ניתן לפנות למזכירות בית הדין כדי לתאם זמן לפגישה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני לא יודע. אבל אני מניח שכוונת הרב המשיב היתה, שאדם שהוחזק אצל כולם כיהודי. לא ברור שניתן לערער על יהדותו בעדות כזו או אחרת של אמו. אמנם, אביו לכאורה כן יכול לערער על יהדותו, ללא ראיה, ראה יבמות מו,א.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל