לתרומות לחץ כאן

אדם שמתעקש שמהנדס מטעמו יבדוק חיזוקי הבניין בשיפוצי דירת שכנו

בעניין נזקי שכנים, אדם המשפץ בבניין משותף, ולצורך השיפוץ נזקק להוריד קירות התומכים ביסודות הבניין, לשם כך הביא מהנדס מוסמך מטעם הטכניון עם אישור חתימה וכו… ע"מ שיכין תכנית חיזוקים ראויה, לטענת אחד השכנים הוא אינו מכיר במהנדס זה (ללא סיבה מיוחדת) והוא דורש בתוקף שבעל הדירה המשפץ יביא מהנדס אחר שאותו הוא מכיר, ע"מ שיאשר את התכנית הראשונה או באם המהנדס השני יבקש תכנית אחרת נהיה מחויבים לתכנית השנייה, כמובן, שאין בכוונת אותו השכן להשתתף באף אחת מההוצאות הכרוכות בעניין בין אם זה פיצוי למהנדס הראשון ובין בעלויות השכר של המהנדס השני, מה המחויבות שיש לבעל הדירה המשפץ כלפי שכן זה (לטענתו הוא מייצג את כל השכנים וכל השכנים סמכו את ידיהם על החלטתו בעניין חיזוקי הבניין)

תשובה:

שלום רב,

אם אכן רוב הדיירים מעוניינים במהנדס אחר, יש לבנות על פי המהנדס שאותו רוצים רוב הדיירים. ואפילו אם המשפץ שכר כבר מהנדס, הרי ההפסד שלו, כיון שחיזוק הבנין נוגע לכל הדיירים היה עליו לכנס לפני כן את כל כל הדיירים ולפעול לפי החלטת הרוב.

אם רק שכן אחד טוען שהוא סומך רק על מהנדס אחר, אין צורך להתייחס לטענתו וניתן להסתמך על המהנדס הראשון, כמובן רק אם הוא מוסמך מטעם הרשויות. אבל לפעמים השכן יכול לעכב מצד סיבות אחרות, כגון בניה ברכוש המשותף, ואז בהכרח להתייחס לדעתו כדי שלא יעכב את הבניה לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל