לתרומות לחץ כאן

דרכי תשובה על דבר שקר

שלום הרב,
אני שואלת בעניין תשובה לאחר מעשה לא טוב. המקרה הינו: חמותי התקשרה אליי ושאלה אותי אם אני בלימודים והיא מפריעה לי. ואני אותו בוקר לא הלכתי ללימודים מכיוון שהייתי עייפה אך התביישתי לומר לה שזו הסיבה שבגללה לא הלכתי ללימודים ולכן אמרתי לה שכנראה אין היום לימודים בגלל ל"ג בעומר. זהו שקר, לא מתוך כוונה רעה, אך עדיין נקרא שקר. אני מרגישה ממש לא טוב עם עצמי ורוצה לכפר על כך. שאלתי היא האם אני צריכה לבקש גם מחמותי סליחה? הבנתי שבמידה והמעשה שעשיתי מזיק לצד השני אני צריכה לבקש גם ממנו סליחה וגם כמובן סליחה מאלוקים. ביקשתי סליחה מאלוקים והתחרטתי חרטה מלאה. חשבתי על מעשיי והבטחתי לעצמי כיצד לנהוג במקרים דומים בעתיד מבלי לחזור על הטעות שוב. השאלה שנותרה לי היא האם אני צריכה לבקש מחמותי סליחה? וכמובן אם יש עוד דבר שאני צריכה לעשות בכדי לעשות תשובה שלמה בעניין זה. תודה, יום טוב ושבוע טוב

תשובה:

בס"ד

 

שלום לך.

שקר שלא גרם שום נזק לשני אינו בדין בין אדם לחברו אלא בדיני בין אדם למקום, ובדרכי התשובה כבר האריך רבנו יונה מגירונדי בספרו שערי תשובה שהדרך היא – חרטה, וידוי, ועזיבת החטא. והחילוק בין מי ששקוע בחטא שצריך קודם את עזיבת החטא לבין מי שאינו שקוע שמתחיל עם החרטה.

אך במקרה שלך נראה לי שיש איזה שהוא קצר בתקשורת בינך לבין חמותך בתקשורת, וחבל. את יכולה להגיע עם החמות לתקשורת אחרת כבת עם אמה, תנסי לשנות את המצב עם חמותך לתקשורת אחרת זורמת ומשוחררת.

בהצלחה.

הרב יהודה ליב אוירבך

אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"

מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"

טל. 02.6587003

נייד. 052.7643333

פקס. 02.6587006

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל