לתרומות לחץ כאן

לקחת טכנאי מזגנים אחר לאחר שהראשון בדק את המזגן

הזמנתי טכנאי לבדוק מזגן שלא עבד, הוא בדק ומצא קלקול במנוע, הוא אמר שייתן לי תשובה למחרת בבוקר כמה אמור לעלות התיקון, למעשה ניסיתי לתפוס אותו למחרת בבוקר ובצהריים וכו' והוא לא ענה לי וגם לא חזר אלי לאחר שהשארתי לו הודעה בתא הקולי. רק לאחר כמה ימים הוא ענה לי, ונתן לי הצעת מחיר, ואמר לי שבצהריים הוא יבוא לפרק את המנוע, ולמעשה הוא לא בא.

השאלה היא, נראה לי שזה שהוא לא ביקש כסף על הביקור והבדיקה של המזגן כי הסתמך על המחיר של התיקון. האם מותר לי להזמין אחר לתקן את זה? והאם אם הוא יבוא אח"כ לדרוש כסף על הבדיקה האם אהיה מחוייב לתת לו?

תשובה:

שלום רב,

אתה רשאי לקחת טכנאי אחר.

לגבי התשלום עבור הבדיקה, אם הטכנאי שיתקן בפועל גם לא היה גובה כסף עבור הבדיקה, אינך צריך לשלם לטכנאי הראשון עבור הבדיקה. אם הטכנאי השני היה גובה כסף עבור הבדיקה בנפרד, תצטרך לשלם לטכנאי הראשון כפי המחיר הזול ביותר שקיים בשוק עבור עבודה זו, אם הוא יתבע זאת ממך. אם לא יתבע, אינך צריך להציע לו תשלום מיוזמתך, שמסתמא עשה את הבדיקה חינם גם על הספק שיעשה לך את התיקון.

מקורות:

ניתן לקחת טכנאי אחר כיון שלא היתה התחלת מלאכה, שהרי הבדיקה היתה לפני שנתן הטכנאי הצעת מחיר ואז ודאי שלא היתה התחייבות. לגבי התשלום עיין כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל