לתרומות לחץ כאן

גלישה באמצעות רשת אלחוטית ממכשיר WIFI

שלום רב,

יש לי שאלה, בטלפון שלי יש WIFI, המאפשר לקלוט שידורי אינטרנט אלחוטי. האם מותר להשתמש בקווי אינטרנט אלחוטי (הנמצאים למעשה באוויר הפתוח של כלל הציבור) של אחרים שנקלטים במכשיר. יש לציין כי מי שמעוניין לחסום את הקו האלחוטי יכול לחסום את הקו האלחוטי ע"י סיסמא ובכך למנוע שימושם של אחרים בקו שלו. מצד שני, אנשים אלה, שבבעלותם משתמשים בקווי טלפון אלחוטי, משתמשים באוויר הפתוח של כלל הציבור ללא רשותם. מיותר לציין כי קווים אלה גם משדרים קרינה על כלל הציבור.

אודה על תשובתכם,

בברכה

תשובה:

שלום רב,

עיין כאן בתשובה ובתגובות.

אינני רואה טעם בטענה שבעל המשדר האלחוטי משתמש באויר ללא רשות הציבור. אדם יכול לעשות כל דבר ברשותו כשאינו מזיק לאחרים. אם הרשויות נותנות למכור מכשירים אלחוטיים, כנראה שאינם גורמים נזק.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. התכוונתי לנזקים בגין קרינה של המכשירים ושל האנטנות המוצבות גם במקומות מוסתרים, שלדעתי הוכח כי היא מזיקה לבריאות הסביבה. נושא זה עלה לא פעם לדיון, אך לצערי ישנם הרבה גורמים אינטרסנטים שבכוחם להוריד נושא מתודעת הציבור.

  2. אין לי את האפשרות והכלים לבדוק אם נתב אלחוטי מזיק לבריאות הסביבה. אבל גם אם זה נכון, אנשים שאינם מודעים להוכחות שיש לך שזה מזיק, רשאים להסתמך על הרשויות המתירות להשתמש במכשיר. ובכל מקרה, גם אם בעל הנתב עושה שלא כדין אין זה (כשלעצמו) סיבה להתיר להשתמש ברשת האלחוטית, ובפרט שיש בעיה מצד חברת האינטרנט שהיא ודאי לא קשורה לנזקים של הנתב האלחוטי (בדרך כלל הנתב הוא של חברת בזק ולא של חברת האינטרנט) עיין כאן בתגובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל