לתרומות לחץ כאן

לעשות טריק כדי לקבל מהסופר שתי מתנות במקום אחת

סופר עושה מבצע, "כל הקונה ב-500 ש"ח מקבל מתנה". הקופאים מונחים לא לאפשר ללקוחות 'לפצל קנייה' של 1000 ש"ח כדי לקבל שתי מתנות. אבל כנראה שהחוק לא מאפשר מגבלה כזו ולכן היא לא כתובה בפרסומים. חשוב לי להוסיף את המובן מאליו שהפרסום הוא חלק מהשיקולים באיזו חנות לבחור כי באזור ההיצע הוא רב והחנויות נלחמות על כל קונה. אך גם אני כקונה שוקל היכן לטרוח ולהשקיע את מרצי זמני וכספי. האם מותר לי לתת עגלה אחת לביתי ובכך לזכות במתנה הכפולה?
ויגדיל תורה

תשובה:

שלום רב,

אין לעשות כן ללא רשות מההנהלה, ובדיעבד עדיף לשאול אם הם דורשים את המתנה בחזרה. סביר להניח שיוותרו.

נימוקים:

מבחינה הלכתית הסופר יכול להגביל שהוא נותן מתנה אחת ללקוח (כולל משפחתו) אף אם הוא קונה מעל אלף שקלים ואינני יודע משום חוק האוסר להגביל כן.

גם אם בפרסומת לא הדגישו זאת ואדם הגיע לחנות רק בגלל שסבר שיקל מתנה עבור כל 500 ש"ח, אינו יכול לבוא על הנהלת הסופר בטענות, כיון שנוסח "הקונה מעל 500 ש"ח מקבל מתנה" אינו אומר שהקונה מעל 1000 מקבל שתי מתנות ומי שטורח את עצמו להגיע לסופר עליו לברר לפני כן בוודאות אם הם נותנים שתי מתנות לקונה מעל 1000 ש"ח.

למסור עגלה אחת לבת הוא טריק והתחכמות, שהרי הבת אינה קונה לעצמה. אבל ישנם סופרים שאינם מגבילים את הלקוחות מלעשות טריקים כדי לזכות בכפל מתנות ולכן אינני יכול לקבוע אם הסופר המדובר מקפיד על כך שלא לעשות טריקים כדי לקבל שתי מתנות, או שהוא מוכן לתת שתי מתנות ללקוחות הבודדים שהוגיעו את מוחם וכוחם כדי לקבל שתי מתנות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כמדומני שהחוק לא מאפשר להם להתעניין אצל הקונה האם הוא משפחה אחת, בתי או אחותי ולהגביל בשל כך. החוק כן מחייב אותם לנהוג במישרים על פי תנאיהם דהיינו כל קונה ב-500 מקבל את השי.

    ויישר כוחכם

  2. כאמור, למיטב ידיעתי, אין שום חוק המגביל את הסופר מלהתנות כן, לא חוק הגנת הצרכן ולא חוק איסור הפליה במוצרים.
    אולי תואיל לפרט על בסיס מה נדמה לך שהחוק אוסר זאת ונוכל לבדוק את נושא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל