לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הקמת ערוב בין שני חדרים

כחלק מפרויקט התנדבותי אנחנו הולכים לערוך שבת בישוב בו אין עירוב. במהלך השבת נתארח במועדון אך גילינו כי המקרר בו נאחסן את האוכל נמצא בחדר אחר מהחדר בו נאכל (חדר ליד חדר אך יש ביניהם יציאה לחצר). שני המקומות הם מועדון נוער ומזכירות של ישוב שמפנים לנו במיוחד בשבילנו לצורך האירוח, ואין אפשרות להעביר את המקרר לחדר בו נאכל. האם יש אפשרות לערוך עירוב בעצמינו מסביב לחצר המקום בו נתארח? האם ניתן להעביר אוכל מכיוון שעירוב הוא סביב מקום האכילה,
לתשובתכם הזריזה אודה!
בברכה, נורית.

תשובה:

אם הבנתי נכון את השאלה, אתם צריכים בעצם לחבר את שני החדרים יחד, כך שלא תהיה "יציאה לחצר" בין שני החדרים. ניתן לחבר את החדרים יחד על-ידי הקמת מחיצות מסביבו, או על ידי צורת הפתח, כלומר, עמודים שמעליהם משקוף. את צורת המשקוף אפשר לעשות על ידי הנחת קרש על העמודים, או על ידי מתיחת חוט מעל העמודים. גובה העמודים צריך להיות לפחות עשרה טפחים, וכן החוט המתוח עליהם צריך להיות מעל עשרה טפחים מהקרקע. העמודים שבצדדים צריכים להיות חזקים, שלא יתנדנדו ברוח מצויה, ומספיק חזקים לשאת עליהם משקל מסוים (להלכה, משקל דלת כל שהיא, אפילו דלת קלה של קש (שסב, יא)). יש להקפיד על כך שהחוטים המחברים את העמודים יהיו מתוחים, ולא יתנדנדו ברוח.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. עדיף לייעץ להם לעשות עומד מרובה שזה דבר קל בהרבה במקומות כאלה מאשר להקים צורת הפתח מהודרת. פתחים של עומד מרובה קלים בהרבה על ידי שמחנים רכב שישמש כמחיצה לפתח מצד אחד ודבר אחר מהצד השני.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל