לתרומות לחץ כאן

לפרוץ מכשיר אייפון כדי להכניס תוכנות

בס"ד.
שלום רב.
בעת האחרונה יצאו פלאפוני ה- IPHONE ובכדי להכניס כל מיני תוכנות לפלאפון יש לפרוץ את הפלאפון (האישי שלך) בכדי שתוכל להשיג את התוכנות (אפליקציות) בחינם. האם יש בזה משום גזל? מחילה על השאלה בה רב הנסתר על הנגלה, אך אני בעצמי אינני יודע יותר מידי על הפלאפון המחודש הזה, ולכן פונה אני בשאלה אליכם, בתקווה שתוכלו להבהיר לי את ההלכה במקרה זה. תודה ענקית וחודש טוב ומבורך.

תשובה:

שלום רב,

אינני רואה בעיה בפריצת המכשיר, המכשיר כולו שלך. עם זאת יש בעיה בהתקנת תוכנות שאינן חינמיות מצד זכות היוצר.

מקורות:

לא ראיתי את ההסכם של הלקוח עם החברה שמכרה את המכשיר, אבל מצד הלכה אין החברה יכולה לעכב על הקונה מלעשות פעולה מסוימת במכשיר. עיין שו"ת דברי חיים חו"מ ח"א סי' לא. למיטב ידיעתי, אף אם כתוב בהסכם שהמכשיר מוחכר לתקופת זמן, אין החברה דורשת את המכשיר בחזרה לאחר התקופה ואפילו אם מנתקים את המנוי.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני חיפשתי כאן באתר, מה ההתייחסות ההלכתית להחזקת אייפון, בכלל. ואני מבין מתוך התשובה שבגדול זה בסדר. אחרת הרי ודאי שהרב היה אומר לשואל שזה אסור בעצם.

  2. יש בכמה וכמה מקומות התייחסות לענין חמור זה, לדוגמא ראה כאן וכן במקומות נוספים, כמובן שגם תשובה זו מתייחסת רק לפן ההלכתי שבה, אך טוב שעוררת על כך, וודאי שיש להדגיש שיש איסור בעצם אחזקת אייפון כפי שהורו גדולי הדור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל