לתרומות לחץ כאן

חושב על דבר מסוים שהוא שלו אבל אינו יודע בוודאות

לכבוד הרבנים שליט"א

בישיבה פלונית. יש ליד המקלחות ספסל ובו מניחים ההבחורים את בקבוקי השמפו. בצאתם מהמקלחת. ומשם יש שלוקחים זאת אח"כ לחדר ויש שמשאירים זאת שם. ארע שבחור אחד שדרכו בד"כ לקחת אח"ז לחדר. אך קרה לו שלא מצא זאת בחדר. ומזה הבין שכנראה השאיר את השמפו במקלחת. ובאמת למחרת ראה שבמקום שבו בד"כ מניח את השפמו היה שמפו זהה לשלו. אך השאלה. שיש עוד בקבוקים. מאותה חברה. (הבקבוקים מונחים בצורה לא כ"כ מסודרת) כך שאין לו וודאות שזה השמפו שלו. אומנם יש לו כל מיני סימני היכר. אך אינם מובהקים. (שבד"כ משאיר את הפקק פתוח. ובאמת השפמו שראה קצת פתוח. וכן הכמות של השפמו נראת לו מתאימה. וכן המקום מתאים. למרות שליד זה יש גם בקבוק. אך המקום שלו נראה לו יותר) האם מותר לו ליטול את השמפו. ומה הדין במקרה שנטל.

תשובה:

שלום רב,

מותר לו לקחת את השמפו שנראה ששייך לו.

מקורות:

ניתן להתיר מכמה טעמים.לכאורה גם הבעלים האמיתיים אין להם סימן מובהק, ואם כן יכול לתפוס מדין כל דאלים גבר במקום שאין שניהם מוחזקים ואי אפשר לחלוק (כמו במקרה זה שלא ידוע אם יש אחר שטוען שהשמפו אולי שלו). עיין שו"ע חו"מ סוף סי' קלט.

טעם נוסף נראה שהמניחים שם שמפו אינם מקפידים אם אחד יטעה וייקח של השני בטעות. בדומה למנהג שכתב הערוך השולחן בסוף סי' קלו לעניין מנעלים שמחוץ לבית המרחץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל