לתרומות לחץ כאן

הוצאת ילד מהבית על רקע דתי

שלןם
יש לי חברה שיש לה ילד בן 14 מנישואים ראשונים ושלושה מנישואים שניים.
הילד שלה הודיע לה שיש לו חברה ולא רוצה לנתק עימה את הקשר. חברתי הודיעה לו שאם לא ינתק את הקשר היא תוציא אותו מן הבית.היא מעוניינת לשאול שאלת רב האם להוציאו מן הבית או לא ?(במידה וכן זה אומר שהוא יתדרדר לרחובות)כואב הלב.
אנא עיזרו לי לעזור לה שהילד כן ישאר בבית.
הבעל שלה כמובן שלא יודע ואם ידע "יעיף" אות מן הבית. היא קרועה בין הבן לבעל ורוצה לא להזיק לשאר הילדים הקטנים .
תודה על תשובה מהירה וחג שמח

תשובה:

שלום רב.

על עצם השאלה האם מומלץ בכלל להוציא ילד מהבית על רקע דתי כבר הארכנו בתשובה אחרת באתר וניתן לעיין שם אך במקרה שאת מתארת, המקרה סבוך הרבה יותר.

את מתארת ילד שגדל בבית של נישואין שניים, כשיש לו שלושה אחים למחצה, ואב חורג. אין לנו מושג מה הקשר של הילד עם האב הביולוגי שלו. אנחנו כן יודעים שהילד בא מיוזמתו ושיתף את אמו בקשר שלו.

אין כל ספק שהילד נמצא בקשיים ובמצוקה רגשית לא רגילה. להערכתי, עצם העובדה שהילד בא וסיפר על הקשר, אינה מתוך קשר אמיץ וחזק בינו לבין אמו, (משום שאז היא לא הייתה מסתפקת כלל האם להוציאו מהבית) אלא שהילד

מנסה להעביר את זעקת המצוקה שלו, זעקת ה-הצילו!!!, בכל דרך. וכשהרגיש שעד היום אין מי שיצליח לשמוע את המצוקה, הוא בחר בדרך אחרת, שאולי מכאן תשמע המצוקה ויעזרו לעבור את הקשיים הרגשיים אותם הוא נושא איתו.

אגב, יתכן מאד וכל החיפוש שלו אחרי חברה קרובה ולא חבר קרוב, בא מהמקום של צורך רגשי שלא ממולא וגם נער צעיר יודע ומרגיש שאצל בת הוא יוכל לקבל את הפן הרגשי יותר מאשר אצל בן, כך שגם כל הקשר שלו אינו על רקע של ירידה ברוחניות, אלא חלק ממערך המצוקה אותה הוא חווה.

תפקידה של האם בשעה זו, הוא לעשות הכל בכדי לעזור לילד מבחינה רגשית, וכשהילד ירגיש שהאמא "באמת" דואגת לו, הוא לא יאכזב אותה והוא יעשה הכל בכדי שהיא תרווה ממנו נחת.

בשורות טובות ורוב נחת לכולנו.

הרב יהודה ליב אוירבך

אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"

מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"

טל. 02.6587003

נייד. 052.7643333

פקס. 02.6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל