לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תפילין ישנים

שלום , אני איתי אני ילד חילוני , לארונה התחיל אצלי רצון לחזק אמונתי ואני רוצה להתחיל להניח תפילין , הבעיה היא שלקנות תפילין חדשים / משומשים זה עניין יקר שאני לא יכול להרשות לעצמי ברגע זה . יש לי בבית תפילין ישנים שהיו שייכים לסבי , לפי דברי הרב בישוב בוא אני גר הם לא תקינים ולא צריך להשתמש בהם … האם להשתמש בתפילין אלו האם ישנו פיתרון אחר ?

תשובה:

קודם כל, כל הכבוד על חיזוק האמונה. האמונה היא היסוד והמרכז של היהדות, והיסוד לכל המצוות כולם, כמו שאמרה הגמרא: "בא חבקוק והעמידם על אחת ['ריכז' את כל המצוות על המצווה אחת]: 'צדיק באמונתו יחיה'. זה דבר גדול מאד, ואני מברך אותך שתזכה להצליח להתמיד בדרכך, ולעלות במעלות הרוחניות ובקיום התורה.

בנוגע לתפילין, קשה לענות בלי לראות את התפילין. ייתכן שאפשר לתקן את התפילין ללא הוצאה גדולה, והדבר תלוי במצבם. במצב שהתפילין פסולים, אין עניין להניח אותם, כי המצווה והמעלה של הנחת תפילין תלויה בהיות התפילין כשרים.

אם התיקון אינו פרקטי, ואין לך אמצעים כעת לקנות תפילין, אתה יכול להגיע להסדר עם מישהו ביישוב, שתוכל להשתמש בתפילין שלו לפני/אחרי שהוא מניח תפילין. אין בכך כל פגם, ואני בטוח שתמצא אנשים שיהיו שמחים לעשות אתך הסדר זה (כדאי שגודל הראש יהיה דומה, בשביל שלא יהיה צורך לשנות את אורך הרצועות כל יום). תוכלו להמשיך בצורה כזו עד שיהיו לך אמצעים לרכוש תפילין.

בנוסף לכך, ישנם ארגונים שמתעסקים בנושאים אלו, וייתכן שיוכלו לתרום לך תפילין. בלי נדר, אשתדל לבדוק את העניין.

הרבה הצלחה לעת עתה, וברכות חג כשר ושמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל