לתרומות לחץ כאן

שמירת נגיעה

שלום! אני בן 23 ויש לי בת זוג ואנחנו לא נשואים. אני לא שומר נגיעה, רציתי לשאול האם אני יכול להיפגש איתה בזמן שהיא בנידה? תודה

תשובה:

שלום רב.

מתוך השאלה אני מבין שחוץ מעניין הנגיעה, אתה שומר על אורח חיים דתי. אין ספק שהדחף המיני הוא מהדחפים החזקים ביותר באדם, ומתוך קושי בהתמודדות מול הדחף, וגיל הנישואין המתאחר, נוצר מצב מוזר לפיו יש אנשים דתיים ש"שומרים נגיעה", ואחרים, אף הם דתיים, שאינם "שומרים נגיעה". אך תחום המיניות, כמו שאר ההתנהגות האנושית, מוסדר על פי התורה, ועל פי התורה יש להימנע מכל נגיעה עד החתונה.

בין אם היא באמצע המחזור, ובין אם לא, אישה שאינה טובלת במקווה מוגדרת כנידה, ונגיעה בלבד (של חיבה) מהווה איסור חמור. גם באישה שטבלה לנידתה, חובה להימנע מנגיעה (של חיבה) לפני הנישואין. המגע המיני מיוחד לבן/בת זוג הנשוי בקדושת ישראל. אם המדוברת מתאימה, ואתם נהנים יחד ואוהבים זה את זו, העצה היא להתחתן, ולהקים בית נאמן בישראל.

אני מבין שהחשיבה הנ"ל אינה מודרנית, ושרוב העולם אינו נוהג כך. אבל הקב"ה הבדיל את ישראל מן האומות על-ידי התורה, וההפרדה בולטת במיוחד בתחום המיניות, שכה פרוץ בין האומות. עלינו לקדש את התחום, להעלות אותו לדרגה של מצווה ושל קדושה, ובכך בוודאי תזכה לשמחה, אושר ושלווה.

מאחל לך הרבה מאד הצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל