לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בדיקת חמץ ביוצא כל הפסח מהבית וביקור בקברי צדיקים בשנה ראשונה ובחוה"מ

שלום רב,

יש לי ברשותכם 2 שאלות.

א.אשתי ואני מתכוונים לשהות במהלך כל חג הפסח אצל הורינו, אנו לא נהיה בבית כל החג. מהו הדין מבחינת בדיקה, ביעור ומכירת חמץ?

ב.אנו בשנת הנישואין הראשונה שלנו. האם מותר לבקר בציוני צדיקים במהלך השנה(הבנתי שאסור לנו לעלות לבתי עלמין בשנה הראשונה) בכלל, ובפסח בפרט(כי הבנתי שניסן הוא חודש של שמחה ולא עולים לבתי עלמין).

המון תודה, אלעד.

תשובה:

א. יש לבדוק את החמץ בבית [כיון שאתם יוצאים בתוך שלשים יום לפני פסח, וגם יש סיכוי סביר שתרצו להיכנס הביתה אם בשביל ביגוד או דברים ששכחתם וכיוצא בזה], אפשר לסגור את הארונות שבמטבח שהם מקומות שמכניסים שם חמץ, ולכלול אותם במכירת חמץ ולעשות בדיקה בחדרים.

ב. מותר ללכת בשנה ראשונה לקברי צדיקים, וכמו כן מותר ללכת לקברי צדיקים בחודש ניסן, כיון שזה בעיקר לתפילה ואין חשש שמא יתעורר לבכי על צער הפטירה, בחול המועד נהגו שלא לעלות על הקברים אלא במקום הצורך או שלא יוכל ללכת בזמן אחר.

מקורות:

א. שו"ע סי' תלז ס"ה.

ב. גשר החיים (פרק כט אות ה), שו"ת דבר יהושע (ח"ב סי' פ), שו"ת דברי יואל (יו"ד סי' צט אות ד – לגבי שבת ויו"ט וטעמו שייך גם בחוה"מ), ארחות רבינו (ח"א עמ' שה) שכן הורה בעל הקהילות יעקב, שו"ת תשובות והנהגות (ח"ב סי' סה), ילקוט יוסף (כיבוד או"א עמ' תרלא-ב).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל