לתרומות לחץ כאן

נבעלה לגוי (עם קונדום) אם אסורה לכהן אף לאחר ניתוח לאיחוי קרום הבתולין

שאלתי היא בנוגע לכהנים ונשים שאסור לכהן להתחתן איתן. אני אשאל בצורה הכי עדינה שאפשר אבל מתנצלת מראש אם בכל זאת היתה בשאלתי בוטות כלשהי.
בימינו, האם בחורה צעירה שנבעלה לגוי אך הזרע שלו לא טימא אותה כיוון שהשתמש בקונדום היא אסורה לכהן בכל מקרה ולא ניתן להקל גם אם הבחורה עושה ניתוח לאיחוי קרום הבתולין? אין שום דרך בעולם בכלל לאפשר נישואים כאלה??? זה נראה לי נורא תמוה הנושא הזה שגם בימינו כל האיסורים האלה נותרים כמו שהם למרות שאף אחד לא יודע בוודאות מי באמת כהן ומי לא. אודה לתשובה כמה שיותר מפורטת. הנושא ממש בוער לי

תשובה:

העובדה שהגוי השתמש בקונדום, אינה משנה כלום. גם גוי זקן שאין לו כח להוציא זרע ('שחוף' בלשון חז"ל), פוסל את האשה הזו מלהתחתן עם כהן לעולם. בין שהיה זה ברצון, ואפילו היה זה באונס.

לא הזרע אוסר, אלא ביאת הגוי. וגם ביאה עם קונדום היא ביאה לענין זה, כמסקנת כל הפוסקים, שו"ת מהרש"ם ח"ו סי' קצ"ה, ושו"ת משפטי עוזיאל חאה"ע מהדו"ת סי' מט, ושו"ת ציץ אליעזר חלק כא סימן לז.

האיסור לכהן אינו קשור כלל בהיותה של האשה בתולה או לא, כך שגם תפירה מלאכותית של קרום זה לא תועיל כלום. כי כהן רגיל מותר במי שאינה בתולה  (שלא נבעלה לפסול), וכהן גדול שאסור במי שאינה בתולה, אסור גם במי שנבעלה ואח"כ "תפרו לה את הקרום". הקוסמטיקה אינה משנה כאן כלום, ואי אפשר להערים על ה'. העובדה שהאשה חיתה עם גוי ערל היא הקובעת, לאוסרה על כהן לעולם.

גם כשהכהן אינו מבין את מעלתו ואת נזר הכהונה שעל ראשו, ומוכן  לחלל את זה, הוא אינו יכול. כשם שבן מלך אינו רשאי להלך באופן בזוי אף אם רצונו בכך, וימנעו אותו בזה בכל כח העומד לרשותם. (ע"ע בשו"ת אפרקסתא דעניא ח"א סי' קלב, שסידר כל ההרחקות והעונשים שיש לעשות לכהן כזה).

נישואין עם כהן, איפה, הינם אסורים. ואע"פ שלא ידוע לנו "בוודאות מוחלטת" מי הוא כהן, מ"מ האנשים בזמנינו המוחזקים לכהנים דינם להלכה כ"כהני ודאי", ואסור להם לעשות שום פעולה האסורה על כהנים.

יש לזכור שגם נישואין עם כהן במקומות אחרים (אזרחיים, רפורמיים), אשר יעשו זאת בשמחה (כדי לנגח את הדת), אינם פותרים את הבעיה. כי האלקים הגדול והכל יכול, שאסר את הדבר, ממשיך להימצא בשמים, (ובארץ ובכל מקום), ויש לו סבלנות ארוכה, לעשות בסופו של דבר לכל אחד בדיוק כפי שכתב בתורה: על מצוות – ישלם טובה רבה, ועל עבירות – ההיפך.

יפה שעה אחת קודם, להסיר את הכהן מן הלב, ולפתוח חיים חדשים. יש ויש ויהיו עוד בחורים טובים ומצויינים, שאינם כהנים, שתוכלי לבנות איתם בית נאמן וחזק, אוהב ונעים.

בהצלחה,

הרב אליהו בר שלום

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל