לתרומות לחץ כאן

ימי פרישה בווסת קבועה

שלום ותודה .
לאישתי יש מחזור בטווחים קבועים . מאיזה יום חל איסור קיום יחסים . ביום בו חל המחזור ? או יום לפני ? ובמידה ולא קיבלה מחזור האם מותר להמשיך לקיים יחסים?
שוב תודה

תשובה:

כאשר הווסת מגיעה בהפרשי ימים קבועים ובעונה קבועה [לדוגמא 28 יום כולל יום הראיה הראשוני הקודם ויום הראיה של המחזור הבא, והמחזור מגיע באותה עונה דהיינו ביום או בלילה], הרי יש להימנע באותו יום מלקיים יחסים, ואף אם פעם אחת היו הפרשים אחרים יש להימנע באותו יום שעלול להופיע בו המחזור הקבוע, לפי המחזור הקודם, דהיינו אם לדוגמא המחזור הקבוע הוא ל-28 יום, ופעם אחת ראתה בהפרש של 27 יום הרי צריך לחוש גם ליום ה-27 וגם ליום ה-28, כמו כן אם ראתה פעם אחת ל-30 יום, צריך להימנע גם ביום ה-28 וגם ביום ה-30.

אם הפרשי הימים הם לא ממש קבועים כנ"ל אלא כמעט קבועים, יש להימנע לפי ההפרש האחרון [ולא צריך לחוש להפרשים הקודמים], וכן ל"עונה בינונית" דהיינו ליום ה-30 מהמחזור האחרון, וכן ליום החודש דהיינו אם ראתה ביום א' בחודש ואחר כך ביום כח בחודש, והחודש הוא חודש חסר [כט יום] צריכה לחוש גם להפרש 28 יום [דהיינו ליום כו לחודש הבא ויום כח לחודש], אם החודש הוא מלא צריך לחשוש ליום כה לחודש ויום כז ויום כח.

מאחר והחשבונות הנ"ל הם דברים הצריכים לימוד היטב, מן הראוי לבא לרב עם רשימת המחזורים הקודמים [באופן מדויק: תאריך בחודש העברי, ושעת הגעת המחזור], ולפי זה יש להחליט אם המחזור הוא קבוע ומה הם ימי הפרישה.

מקורות:

שו"ע יו"ד סי' קפט

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל