לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תיקון לבא על אשתו נידה בשוגג

מה התיקון .אם שכבתי עם אישתי וראיתי טיפות של דם

תשובה:

להוסיף בלימוד תורה בכלל ולימוד הלכות נדה בפרט, אם זה ארע שלא בזמן שהיתה אמורה לקבל ווסת, כדאי לצום לפחות יום אחד, ולהשאר ער בלילה שלם וללמוד תורה בו, אם זה היה ביום שעלולה לקבל ווסת, צריך לצום לפחות יום אחד ולתת צדקה תמורת אכילה של לפחות שלש ימים.

מקורות:

עי' שו"ע יו,ד סי' קפה לגבי בא על אשתו וראתה דם מחמת תשמיש, לגבי תיקונו, וכיום שהדורות נחלשו מורים שלא לצום מ' יום, ויש חילוק בין אם זה ביום הוסת או לא וכמבואר שם בשו"ע ובפ"ת, ולגבי תיקון כרת מבואר באריז"ל שחלק מתיקון זה הוא לימוד לילה שלם ועל כן מן הראוי לעשות זאת.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. כהיום צריכים לברר אם הוא בן תורה אין לו לצום כלל רק תענית דיבור תהלים וכדומה או ערב שבת בחורף ואם הוא בעל כעסן וכדומה או איש חלש ג"כ לא הורו רביתינו מדור הקודם להתענות.

  2. כדאי בנוסף לעשות תיקון לבא על הנדה, שזה או לצום 82 תעניות כמובא בשער רוח הקודש, ומי שאנוס גמור שאינו יכול לצום סך תעניות כזה, יצום יום אחד עם קבלת תענית יום קודם, ( ורצוי שהצום יהיה לילה ויום כמו יום כיפור, ויקבל את התכנית לפני מנחה) וביום התענית יפדה בממון את התעניות. ויפדה בסך כראוי, ולא יעשה חוכא ואיטלולא) כמובא הכל בספר לשון חכמים להרב בן איש חי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל